

Насмінчук Ірина Анатоліївна
Посада: в.о. завідувача кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Науковий ступінь: кандидат філологічних наук
Вчене звання: доцент
E-mail: nasminchuk@gmail.com
Освіта: вища
Коло наукових інтересів: лінгвістичні аспекти цифрової комунікації; мовна культура у цифрову епоху; інклюзивні підходи у цифровій грамотності та медіаосвіті.


Сидор Галина Вікторівна
Посада: доцент кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Дата народження: 24.10.1981 р.
Науковий ступінь: кандидат економічних наук
E-mail: sidor.gal@ukr.net
Освіта: вища
Детальніше →


Сидорук Людмила Миколаївна
Посада: викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Науковий ступінь: доктор філософії в галузі педагогіки
Кваліфікаційна категорія: вища
Email: l_sudoryk@ukr.net
Освіта: вища
Коло наукових інтересів: «Використання сучасних інформаційних технологій у процесі математичної підготовки здобувачів вищої освіти в умовах інклюзії».


Файфура Василь Васильович
Посада: викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Науковий ступінь: доктор філософії (PhD)
E-mail: vasyl.faifura@gmail.com
Освіта: вища


Шевчук Олександр Володимирович
Посада: викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Тема кандидатської дисертації: «Формування експериментаторської компетенції майбутніх учителів фізики у процесі лабораторного практикуму»
Email:
Дата народження: 17 квітня 1988 року
Освіта: вища
Коло наукових інтересів: цифрова економіка, новітні інтернет сервіси та технології.
Детальніше →


Мельник Андрій Миколайович
Посада: професор кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Науковий ступінь: доктор технічних наук
Вчене звання: доцент
E-mail: ame@wunu.edu.ua


Дивак Тарас Миколайович
Посада: викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Науковий ступінь: кандидат технічних наук
Тема кандидатської дисертації: Параметрична ідентифікація макромоделей об’єктів з розподіленими параметрами у вигляді інтервальних різницевих операторів
Освіта: вища
Email: taras.dyvak@gmail.com
Коло наукових інтересів: математичне моделювання, штучний інтелект, програмування
Детальніше →


Шевчук Юрій Вікторович
Посада: викладач інформатики та інформаційних технологій, викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Кваліфікаційна категорія: магістр, викладач спеціаліст
Email: shevchukyuriipedagogue@gmail.com
Дисципліни які викладає: Інформатика, інформаційні технології, веб-технології та веб-дизайн
Дата народження: 25.08.1999 р.
Освіта: вища
Коло наукових інтересів: Вивчення можливостей ШІ з розпізнавання мови і образів, а також генерації нового контенту за допомогою мовних і візуальних моделей.


Павловська Тетяна Юріївна
Посада: викладач фізики та інформатики, викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Кваліфікаційна категорія: магістр педагогічної освіти, викладач фізики і астрономії, спеціаліст вищої категорії
Дисципліни, які викладає: фізика і астрономія, географія, інформатика
Освіта: вища
Email: tatyanka911@ukr.net
Коло наукових інтересів: Життєве кредо – «Фізика — це не лише формули, це ключ до розуміння світу. У центрі моїх наукових інтересів — взаємодія явищ природи, розвиток сучасних технологій та інтеграція фізики у повсякденне життя. Моє завдання — показати студентам, як закони Всесвіту відкривають безмежні можливості для досліджень і відкриттів»


Мельник Микола Вікторович
Посада: викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст
E-mail: mykola0072205@gmail.com
Освіта: вища
Коло наукових інтересів: Математика, фізика, інформатика; розв’язування олімпіадних задач з математикии; теорія ймовірності та статистика.


Михайлова Інна Анатоліївна
Посада: викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Кваліфікаційна категорія: вища
Email: Mykhailova.Inna@kpdi.edu.ua
Освіта: вища
Коло наукових інтересів: технології дистанційного навчання; методологічні та методичні проблеми використання інформаційних технологій в навчальному процесі; розв’язування олімпіадних задач з інформатики; теорія та технології тестування.


Киселюк Максим Павлович
Посада: викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Науковий ступінь: кандидат технічних наук
Кваліфікаційна категорія: Спеціаліст вищої категорії
Email: maximusmk@ukr.net
Коло наукових інтересів: Енергозберігаючі технології, акустична емісія напівпровідників та складних сполук.
Історія кафедри
Кафедра цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій є структурним підрозділом факультету економіки, управління та діджиталізації Навчально-реабілітаційного закладу вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут». В основу її діяльності покладені цифрові системи, інноваційні підходи до навчання та соціально-економічних досліджень, а також педагогічна інклюзія.
Історія кафедри розпочалася в умовах реформування вищої освіти. 01 грудня 2021 року відповідно до наказу № 5 «Про створення кафедр інституту» в новоутвореному Навчально-реабілітаційному закладі вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут» було створено кафедру інклюзивної економіки, кібернетики і комп’ютерних наук. Першим завідувачем кафедри було призначено Лучика Василя Єфремовича (доктор економічних наук, професор) – науковця й педагога, відомого своєю діяльністю у галузі інформаційних технологій. Його лідерство заклало основу для розвитку кафедри у напрямі поєднання економіки, кібернетики та цифрових освітніх практик. Відповідно до наказу № 209 від 31 серпня 2022 року до складу кафедри входили:
- Тріпак Мар’ян Миколайович
- Лучик Василь Єфремович
- Бачинська Олена Миколаївна
- Сушарник Ярослав Анатолійович
- Бурденюк Світлана Вікторівна
- Лучик Світлана Дмитрівна
У цей час кафедра забезпечувала викладання дисциплін, пов’язаних із цифровими технологіями, економічною кібернетикою та програмуванням, приділяючи особливу увагу інклюзивності освітнього процесу.
22 грудня 2022 року наказом № 361 було здійснено реорганізацію структурних підрозділів інституту, у результаті якої з’явилася кафедра цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій. До її складу увійшли:
- Лучик Світлана Дмитрівна
- Бачинська Олена Миколаївна
- Сушарник Ярослав Анатолійович
- Шевчук Олександр Володимирович
- Бачинська Марина Володимирівна
- Бурденюк Світлана Вікторівна
Цей крок став відповіддю на суспільні виклики, пов’язані з цифровізацією освіти, а також дав змогу кафедрі отримати власну ідентичність і чітко визначену місію.
31 серпня 2023 року наказом № 212 було затверджено склад кафедри у новій редакції. В.о. завідувача призначено Шевчука Олександра Володимировича (кандидат педагогічних наук). До складу увійшли:
- Бачинська Марина Володимирівна
- Бурденюк Світлана Вікторівна
- Прокопова Ольга Петрівна
- Павельчук Юрій Федорович
- Мельник Андрій Миколайович
- Киселюк Максим Павлович
Цей період ознаменував активне впровадження інноваційних освітніх технологій, розвиток STEM-напрямів та започаткування низки наукових досліджень.
05 жовтня 2023 року наказом № 281 було внесено зміни у керівництво кафедри: Шевчука Олександра Володимировича було увільнено від обов’язків завідувача, а новим виконувачем обов’язків призначено Павельчука Юрія Федоровича (кандидат технічних наук, доцент). Це дало новий імпульс розвитку кафедри, адже він акцентував увагу на практичній підготовці здобувачів вищої освіти та зміцненні зв’язків з роботодавцями.
У 2024 році наказом № 240 в.о. завідувача кафедри стала Сидорук Людмила Миколаївна (доктор філософії в галузі педагогіки), що позначило період кадрового розширення і появи нових викладачів, серед яких – Дивак Тарас Миколайович (кандидат технічних наук).
28 серпня 2025 року наказом № 179 в.о. завідувача кафедри призначено Насмінчук Ірину Анатоліївну (кандидат філологічних наук, доцент).
Станом на 2025 рік у складі кафедри працює 7 НПП, серед яких досвідчені науковці та молоді фахівці: 1 доктор наук, 4 кандидати наук, 2 доктори філософії:
- Насмінчук Ірина Анатоліївна – завідувач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій, кандидат філологічних наук, доцент.
- Мельник Андрій Миколайович – професор кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій, доктор технічних наук, професор.
- Дивак Тарас Миколайович – викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій, кандидат технічних наук.
- Сидор Галина Вікторівна – доцент кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій, кандидат економічних наук, доцент.
- Сидорук Людмила Миколаївна – викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій, доктор філософії в галузі педагогіки.
- Файфура Василь Васильович – викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій, доктор філософії (PhD).
- Шевчук Олександр Володимирович – викладач кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій, кандидат педагогічних наук.
Місія кафедри полягає у підготовці конкурентоспроможних фахівців нової генерації, здатних ефективно діяти в умовах цифрової трансформації суспільства, сприяти сталому розвитку освіти, науки та економіки. Реалізація місії кафедри здійснюється через виконання комплексу стратегічних завдань, а саме:
- орієнтація освітнього процесу на підготовку висококваліфікованих, професійно компетентних фахівців, спроможних ефективно працювати в умовах цифрових процесів, динамічного розвитку і зростаючих вимог сучасного ринку праці;
- науково-дослідна робота спрямована на вивчення актуальних проблем цифровізації, інклюзивної освіти, економічних процесів і впровадження інноваційних технологій із активним залученням здобувачів освіти до дослідницьких і проєктних ініціатив;
- інтеграція освітнього й науково-дослідного процесів як ключова умова забезпечення високої якості підготовки фахівців, здатних відповідати вимогам сучасного ринку праці та інноваційного розвитку суспільства;
- упровадження сучасних освітніх технологій – цифрових платформ, систем дистанційного навчання, інтерактивних методів, тренінгів, симуляцій для формування практичних компетентностей і підвищення ефективності освітнього процесу;
- забезпечення безперервності професійного розвитку викладачів і здобувачів освіти через створення умов для підвищення кваліфікації, перепідготовки, самоосвіти та впровадження концепції «освіти впродовж життя».
Стратегія розвитку кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій
Діяльність кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій спрямована на формування її позитивного іміджу як сучасного міждисциплінарного освітньо-наукового осередку та забезпечення внеску у розвиток інституту шляхом реалізації конкурентних переваг у сфері цифрової освіти, освітньої аналітики, соціо-економічних досліджень і практикоорієнтованої підготовки фахівців.
Основними стратегічними цілями розвитку кафедри є:
- забезпечення високих стандартів викладання освітніх компонентів;
- формування належного рівня професійної, наукової та цифрової компетентності науково-педагогічних працівників;
- розвиток культури академічної доброчесності та партнерської взаємодії;
- орієнтація освітнього процесу на активне, творче й критичне мислення здобувачів вищої освіти.
Пріоритетним напрямом розвитку кафедри є забезпечення високого рівня фахової підготовки здобувачів вищої освіти. Кафедра має функціонувати як центр якісної підготовки фахівців у сфері цифрових та освітніх технологій, а також як провідний осередок науково-теоретичних і прикладних досліджень проблем цифровізації освіти, соціально-економічних процесів та інноваційного розвитку.
В основі концепції розвитку кафедри лежить триєдина вимога:
- Чітке бачення цілей і завдань підготовки фахівця, орієнтованого як на набуття знань, так і на повноцінний розвиток особистості.
- Інноваційні, цифрово орієнтовані методи діяльності НПП і здобувачів освіти, постійний творчий пошук та відкритість до змін.
- Ефективна організація освітнього процесу, сучасна матеріально-технічна база, високий рівень професіоналізму науково-педагогічних працівників.
Розвиток кафедри ґрунтується на постійному професійному зростанні науково-педагогічних працівників шляхом:
- підвищення кваліфікації та розвитку цифрових компетентностей;
- участі у науково-дослідних, грантових і проєктних програмах;
- публікації результатів досліджень у фахових та міжнародних виданнях;
- залучення молодих науковців і здобувачів освіти до наукової роботи.
Реалізація стратегії розвитку кафедри забезпечить: підвищення якості освітнього процесу та рівня підготовки випускників; зростання наукового потенціалу кафедри та її іміджу; активне впровадження цифрових і інноваційних технологій в освіті; зміцнення позицій кафедри як сучасного освітньо-наукового центру, орієнтованого на потреби суспільства й ринку праці.
Науково-дослідна робота кафедри має міждисциплінарний характер і спрямована на розвиток сучасної цифрової освіти, формування інноваційного освітнього середовища, удосконалення механізмів цифрової трансформації освітніх, соціальних та економічних процесів. Науково-педагогічні працівники кафедри Насмінчук І. А., Файфура В. В., Шевчук О. В. є членами ТОБО «Асоціація фахівців комп’ютерних інформаційних технологій», Мельник А. М. очолює правління асоціації. Наукова активність професорсько-викладацького складу проявляється у тісній співпраці з вітчизняними та закордонними освітніми установами, що забезпечує інтеграцію кафедри в європейський і світовий науково-освітній контекст. Зокрема, проф. Андрій Мельник 17-19 вересня 2025 р. взяв участь у Міжнародній конференції передових комп’ютерних інформаційних технологій АСІТ’2025 (Університет прикладних наук Шибеника, Хорватія).
Науково-педагогічні працівники кафедри беруть активну участь у публічних наукових дискусіях, присвячених питанням цифровізації освіти, економіки та соціальної сфери, надають консультаційну підтримку державним і громадським установам, закладам освіти, бізнес-структурам та ЗМІ з питань ефективного використання сучасних цифрових технологій, інклюзивних підходів і безпечної комунікації в інформаційному просторі.
Для практичного розвитку освітніх програм кафедрою налагоджено співпрацю з державними, освітніми та комерційними установами, IT-компаніями та організаціями Хмельницької області й інших регіонів України. Співпраця спрямована на забезпечення практичної підготовки здобувачів вищої освіти, проведення навчальних та виробничих практик, реалізацію спільних науково-прикладних проєктів і сприяння працевлаштуванню випускників у галузях цифрових технологій, освіти та економіки.
Пріоритетними завданнями науково-дослідної роботи кафедри є:
- активна участь НПП і здобувачів вищої освіти у міжнародних та всеукраїнських наукових заходах;
- публікація результатів досліджень у фахових виданнях України та зарубіжжя, зокрема у виданнях, що індексуються у Scopus і Web of Science;
- участь у роботі спеціалізованих вчених рад, рецензуванні наукових праць;
- розвиток міжкафедральної та міжуніверситетської наукової співпраці;
- залучення здобувачів освіти до науково-дослідної та проєктної діяльності;
- організація наукових семінарів, круглих столів і конференцій за профілем кафедри;
- розвиток наукової комунікації через сайт кафедри та цифрові платформи.






У межах співпраці між НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут» та Комунальним закладом загальної середньої освіти «Ліцей № 5 Хмельницької міської ради» періодично здійснюється наукове консультування педагогічних працівників закладу загальної середньої освіти.
Наукове консультування проводять науково-педагогічні працівники кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій факультету економіки, управління та діджиталізації – Ірина НАСМІНЧУК та Олександр ШЕВЧУК. Консультації охоплюють актуальні питання впровадження цифрових технологій в освітній процес, розвитку медіаосвіти та медіаграмотності, інклюзивного навчання, а також реалізації інноваційних педагогічних підходів.
Консультування відбувається у форматі індивідуальних і колективних зустрічей, семінарів, тренінгів, методичних обговорень та круглих столів і має на меті підтримку професійного розвитку педагогів, обмін науково-методичним досвідом та посилення взаємодії між закладами освіти.
Під час консультації здійснювався розгляд і науково-методичне обговорення дослідницьких робіт членів НТУ (наукового товариства учнів) «Пошук», надавалися рекомендації щодо структури, змісту та оформлення учнівських наукових досліджень. Окрему увагу було приділено спільній розробці та доопрацюванню Положення наукового товариства учнів «Пошук», з урахуванням сучасних вимог до організації учнівської наукової діяльності, принципів академічної доброчесності та наступності між загальною середньою і вищою освітою.




Кафедра є випусковою за спеціальністю А5 Професійна освіта (за спеціалізаціями) спеціалізацією А5.39 Цифрові технології та здійснює підготовку здобувачів вищої освіти, забезпечуючи формування сучасних професійних, педагогічних і цифрових компетентностей відповідно до потреб ринку праці та вимог освітніх стандартів.
Освітній процес реалізується на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти за очною (денною) та заочною формами навчання за освітньо-професійною програмою «Професійна освіта (Цифрові технології)».
ОП поєднує теоретичну підготовку з практичною складовою, орієнтована на використання інноваційних педагогічних технологій, цифрових освітніх ресурсів, а також результатів формальної, неформальної та інформальної освіти. Це забезпечує конкурентоспроможність випускників і їх готовність до професійної діяльності в умовах цифрової трансформації освіти та суспільства.
Науково-педагогічні працівники кафедри забезпечують викладання освітніх компонентів загальної, практичної та професійної підготовки, передбачених ОПП для здобувачів вищої освіти.
Усі ОК викладаються на високому науково-методичному рівні з використанням інноваційних педагогічних і цифрових технологій. В освітній процес залучаються фахівці-практики, іноземні лектори, проводяться заняття та тренінги за участю стейкхолдерів, активно використовуються актуальні наукові дані й результати сучасних досліджень у сфері професійної освіти та цифрових технологій.
Підвищення компетентностей здобувачів вищої освіти через партнерство Інституту з фахівцем-практиком
Налагодження співпраці між НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут» та фахівцями-практиками є надзвичайно важливим кроком для розвитку освітнього середовища Інституту. Таке партнерство відкриває можливості для модернізації освітнього процесу, інтеграції сучасних технологій у навчання, посилення науково-інноваційного потенціалу та підвищення конкурентоспроможності здобувачів освіти.
Науково-педагогічні працівники кафедри цифрових, освітніх та соціо-економічних технологій факультету економіки, управління та діджиталізації активно працюють над зміцненням партнерських зв’язків із фахівцями галузі та роботодавцями, сприяючи впровадженню інноваційних технологій в освітній процес та оновленню його практичної складової.
02 жовтня 2025 відбулося підписання Договору про співпрацю між Інститутом та ФОП Сергієм Гуменюком – інженером-проєктувальником. Документ окреслює широкі напрями взаємодії у сфері цифрових технологій, інженерії, автоматизації та моделювання. Партнерство передбачає організацію практик, проведення майстер-класів, розроблення навчально-методичних матеріалів, створення інтерактивних навчальних ресурсів і технічних рішень для освітнього процесу.
Розвиток партнерства між ЗВО та фахівцем-практиком у галузі цифрових технологій є надзвичайно важливим для підвищення якості підготовки майбутніх фахівців. Така співпраця забезпечує поєднання академічних знань із реальними інженерними практиками, відкриває доступ до сучасних технологій, інноваційних рішень та професійної експертизи. Це дає можливість здобувачам вищої освіти здобувати компетентності, що відповідають вимогам цифрової галузі та актуальним викликам сьогодення.
Партнерство суттєво підсилює роль спеціальності А5 Професійна освіта (за спеціалізаціями) спеціалізацією А5.39 Цифрові технології у формуванні нового покоління висококваліфікованих, конкурентоздатних фахівців, здатних ефективно інтегрувати сучасні цифрові рішення у професійну діяльність.


Неформальна освіта – що це?
Згідно з «Положенням про порядок визнання результатів навчання здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти у Навчально-реабілітаційному закладі вищої освіти “Кам’янець-Подільський державний інститут”» неформальна освіта – це освіта, яка здобувається, як правило, за освітніми програмами та не передбачає присудження визнаних державою освітніх кваліфікацій за ступенями освіти, але може завершуватися присвоєнням професійних та/або присудженням часткових освітніх кваліфікацій.
Під терміном «неформальна освіта» розуміють процес здобуття знань і навичок поза рамками традиційних освітніх програм, який не обмежується конкретним місцем, терміном чи формою навчання та не передбачає отримання державного диплома чи сертифіката. Її ключовою перевагою є висока ефективність, зумовлена свідомою мотивацією здобувача до професійного зростання та оновлення знань відповідно до сучасних вимог ринку праці. Наприклад, здобувачі освіти за спеціальністю А5 Професійна освіта (за спеціалізаціями) спеціалізацією А5.39 Цифрові технології можуть обирати курси з програмування, веброзробки, цифрової дидактики, інформаційної безпеки, використання хмарних сервісів, штучного інтелекту в освіті. Таке навчання може відбуватися як у форматі теоретичної підготовки, так і у формі практичних занять або роботи з реальними цифровими кейсами.
Неформальна освіта може здійснюватися у формах: дистанційні курси, тренінги, майстер-класи, семінари, вебінари, бізнес-школи, професійні стажування, літні школи, громадська освіта тощо, що підтверджується відповідним документом (диплом, сертифікат, свідоцтво тощо).
Інформальна освіта (самоосвіта) – це освіта, яка передбачає самоорганізоване здобуття особою певних компетентностей, зокрема під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною, громадською або іншою діяльністю, родиною чи дозвіллям.
Визнання результатів навчання, набутих у неформальній та/або інформальній освіті розповсюджується, як на нормативні, так і на вибіркові освітні компоненти навчального плану за виключенням кваліфікаційної роботи та атестаційного екзамену. Зарахований може бути як освітній компонент повністю, так і його складові (змістові модулі, окремі теми).
Особа, яка звертається до Інституту щодо визнання результатів неформального та/або інформального навчання (заявник), подає відповідну заяву, декларацію про попереднє навчання та додаткові документи, які підтверджують наведену у декларації про попереднє навчання інформацію (за наявності). Заява, освітня декларація про попереднє навчання та додаткові документи подаються у навчальний відділ Інституту.
Порядок визнання та валідації в НРЗВО КПДІ результатів, отриманих у неформальній та інформальній освіті визначається «Положенням про порядок визнання результатів навчання здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти у Навчально-реабілітаційному закладі вищої освіти “Кам’янець-Подільський державний інститут”» (https://kpdi.edu.ua/wp-content/uploads/2022/06/Polozhennya-Neformalna-informalna-2022.pdf).
Безкоштовні курси, лекції та корисні ресурси на платформах:
- Prometheus
- Coursera
- Дія. Цифрова освіта.
- EdX
- ВУМ on-line.
- EdEra
- Навчальний центр Британської Ради.
- WiseCow.
- Google digital Workshop.
- TED.
- Duolingo– платформа для вивчення іноземної мови.
- Є-мова.
- Learn Lifelong.

