Оздоровчо-реабілітаційний та фізкультурний центр


Справжню ціну здоров’ю знає лише той, хто його втратив 

Все, що здавалось неможливим, стає буденністю з нами


    Одним із пріоритетів діяльності Навчально-реабілітаційного закладу вищої освіти “Кам’янець-Подільський державний інститут” є створення сприятливих умов для забезпечення соціальної, медичної, фізичної та психологічної реабілітації студентів з інвалідністю.


Годованюк Альона Володимирівна

Посада: керівник оздоровчо-реабілітаційного та фізкультурного центру, викладач 
Кваліфікаційна категорія: викладач вищої категорії
Email: AlyonaGod2017@gmail.com
Дата народження: 13 жовтня 1984 р.
Освіта: вища

    Навчально-реабілітаційний заклад вищої освіти “Кам’янець-Подільський державний інститут” упродовж всього терміну навчання здійснює комплексну реабілітацію здобувачів з інвалідністю, а саме:

   Фізична реабілітація – процес, який має на меті підтримати або відновити втрачене здоров’я здобувача з інвалідністю. Завдання фізичної реабілітації реалізуються через: проведення навчальних занять з фізичної культури в групах за нозологіями захворювання; проведення занять спортивних секцій не лише з традиційних, а й видів спорту для осіб з інвалідністю (сидячий волейбол); проведення занять реабілітаційних груп; проведення індивідуальних занять ЛФК (поза розкладом занять); проведення занять з арт-терапії; надання послуг оздоровчого масажу;
навчання здобувачів виконанню техніки оздоровчого масажу/самомасажу; організація та проведення пішохідних прогулянок/ туристичних походів.
     Медична реабілітація – відновлення здоров’я здобувача з інвалідністю. Медична реабілітація передбачає медикаментозне лікування за узгодженням з вузьким спеціалістом.
     Трудова реабілітація – створення спеціальних чи спеціально пристосованих робочих місць для проведення занять навчальної практики (практичних занять).  
    На заняттях лікувальної фізичної культури забезпечується наскрізна та безперервна фізична реабілітація здобувачів з інвалідністю, проводиться робота щодо відновлення та корекції здоров’я, активізуються резервні можливості особистості.



      Основним завданням кожної групи є відновлення втрачених функцій організму молодої людини.
    Заняття з лікувальної фізичної культури передбачають індивідуальний підхід до кожного студента – індивідуальний підбір вправ, навантаження на організм.

    Ефективному фізичному вихованню та зміцненню здоров’я студентської молоді сприяють заняття з плавання, що проходять з використанням сучасних методик лікувальної фізкультури та систематична робота секції з плавання. На період навчання студенти з особливими потребами знаходяться під цілодобовим контролем медичних працівників.

    За результатами медичних обстежень студенти-інваліди кожної групи поділяються на підгрупи за нозологіями захворювань.
    Виділено чотири групи нозологій захворювань:
• захворювання серцево-судинної та дихальної систем;
• захворювання опорно-рухового апарату;
• захворювання внутрішніх органів;
• захворювання очей та центральної нервової системи.

Для відновлення фізичного здоров’я студентів створено сучасну фізкультурно-спортивну та реабілітаційну базу.



Пріоритетна функція Оздоровчо-реабілітаційного та фізкультурного центру полягає у сприянні формування таких загальнолюдських цінностей, як фізичне, психічне та соціальне благополуччя, підвищенню життєвих ресурсів людини, до числа найважливіших з яких відноситься здоров’я.

 

Фізична реабілітація – система заходів, котрі направлені на організацію і застосування методів, комплексів та різноманітних фізичних занять, які використовуються на певних етапах лікування чи для профілактики:

  • механотерапія – це комплекс лікувальних, профілактичних та відновлювальних вправ за допомогою спеціальних засобів (з використанням гирь, гантелей, ізішейпера, велотренажерів, тренажер-обітреку, тренажер-маятника, трежера «Жим ногами» з вільною вагою, тренажером «Силова станція» тощо);
  • кінезіотерапія – напрямок реабілітації, який допомагає відновлюватися організму за допомогою фізичних рухів, що включає в себе систему вправ, спрямованих на тренування глибоких м’язів спини і суглобів, які впритул прилягають до кістково-суглобового апарату; при цьому створюються сприятливі умови для відновлення порушених функцій хребта, суглобів, хрящової і м’язової тканини, поліпшується кровопостачання, нормалізується м’язовий тонус, відновлюється порушена трофіка (локальні вправи, пасивні вправи, активні вправи, вправи, що виконуються спеціальними методиками, спеціальні вправи, вправи на опір, вправи на розвантаження, з використанням кросовера, тренажера «Важільна тяга», комбінованого тренажеру з розвантаженням, гіперекстензії, шведської стінки, брусів реабілітаційних тощо);
  • лікувальна фізична культура – комплекс вправ фізичної культури з метою профілактики, лікування та реабілітації пацієнтів (з використанням фітболів, гімнастичних палиць, еспандерів, обтяжувачів, степерів, степ-платформ, масажних платформа для стоп тощо);
  • ерготерапія – метод активної реабілітації, направлений на відновлення втрачених рухових функцій та дрібної моторики верхніх кінцівок, та включає в себе заняття, спрямовані також на тренування координації рухів, пам’яті й уваги, а також роботу з психологічним станом пацієнта, рівнем його пристосованості до самостійного життя у побуті. (відновлення моторних функцій);
  • іпотерапія – метод лікування, заснований на взаємодії людини зі спеціально навченим конем, адаптованим до можливостей хворого в опануванні верхової їзди (терапевтична їзда верхи на території табору відпочинку «Надія»);
  • гідрокінезіотерапія – засіб фізичної реабілітації, який полягає у виконанні фізичної терапії (спеціальних фізичних вправ) у водному середовищі (басейн НРЗВО «КПДІ» чи природні водойми);
  • аквааеробіка – вид фітнесу, комплекс фізичних вправ у воді під музику з елементами плавання, гімнастики, стретчинга і силових вправ. Перевага акваеробіки полягає в можливості залучення до занять людей різного віку і рівня підготовки, з’являється можливість дати адекватне навантаження як новачкам, так і більш фізично підготовленим людям;
  • гімнастика – система фізичних вправ, яка сприяє загальному розвитку організму та зміцненню здоров’я (загальнозміцнююча, спортивна);
  • стретчинг – система вправ, спрямованих на розтягування м’язів і зв’язок, що сприяє збільшенню їхньої еластичності, гнучкості тіла, рухливості суглобів та профілактика травм, спричинених напруженням або обмеженою рухливістю (статичний, динамічний, активний, пасивний);
  • силові тренування – метод загальнорозвиваючого тренування здорової фізичної форми, при якій використовуються обтяжіння. Вправи з обтяжіннями (гирі, гантелі, штанги, багатофункціональні тренажери тощо) дають можливість розвинути силу, зміцнити мускулатуру, мати гарну фігуру, підвищити в цілому життєвий тонус організму;
  • дихальна гімнастика – комплекс спеціальних вправ, спрямованих на тренування дихальної системи, поліпшення роботи легень, нормалізацію кровообігу, покращення фізичного, емоційного, психічного стану та загального зміцнення організму;
  • артикуляційна гімнастика – комплекс вправ для тренування органів артикуляційного апарату (губ, язика, нижньої щелепи) спрямованих на формування правильної звуковимови, розвиток рухливості органів мовленнєвого апарату, відпрацювання правильних, повноцінних рухів артикуляційних органів необхідних для правильної вимови звуків.

 

Медична реабілітація – комплекс заходів, що включає способи прискорення відновлення, стимуляції реперативно-регенеративних процесів, виявлення та зміцнення компенсаторних механізмів, корекції загальної резистентності організму та імунітету:

  • масажна терапія – форма периферичної соматосенсорної стимуляції, яка модулює активність нервово-імунних (периферичних, коркових, підкіркових) процесів, що корелюють з відчуттям болю. Через процес м’якого розтягування м’язів, нервово-судинних структур та інвестування фасції ноцицептивної обробки, пов’язаної з пошкодженням тканин (фактичним або сприйнятим), модифікується таким чином, що біль стихає:
  • класичний масаж з елементами сегментарно-рефлекторного, сполучно- тканинного і точкового масажу;
  • апаратний масаж:

– вакуумний масаж з використанням масажних банок,

– гідромасаж ніг,

– перкусійний масаж,

– вібромасаж при допомозі електромасажерів для спини,

– магнітний вібромасажер для ніг;

  • лікувальний масаж за призначенням лікаря з використанням лікувальних мазів, гелей.
  • фізіотерапія – комплекс лікувального впливу на організм людини за допомогою фізичних факторів природного походження та створені людиною в процесі прямого чи непрямого пошуку:
  • інгаляції з розчинами лікарських засобів,
  • електрофорез різними методиками,
  • УВЧ-терапія,
  • Дарсонваль-терапія,
  • фізпроцедури з використанням ультрафіолетових, інфрачервоних променів,
  • соляні лампи;
  • ароматерапія – метод лікування з допомогою натуральних рослинних ефірних олій, що здійснюється через дихальні шляхи (вдихання, інгаляції тощо) та через шкіру (масаж, компреси тощо);
  • дієтотерапія – застосування з лікувальною або профілактичною метою спеціально складених харчових раціонів і режимів харчування:
  • медичні дієти (лікувальні столи),
  • оздоровлюючі і зміцнюючі дієти.

 

Адаптивна фізична культура – вид культури фізичної, метою якого є реабілітація, адаптація, соціальна та педагогічна інтеграція до суспільства осіб з інвалідністю:

  • адаптивне фізична рекреація – напрям фізичної культури, що передбачає розробку та використання фізичних вправ і активностей, адаптованих до потреб осіб з інвалідністю, що спрямована на покращення здоров’я, фізичного стану, соціальної інтеграції та підвищення якості життя (спортивні ігри і рекреаційні заходи);

Адаптивний спорт – види фізичної активності, змагань і тренувань, спеціально розроблені або адаптовані для людей з інвалідністю. Він націлений на розвиток фізичних здібностей, зміцнення здоров’я, соціальну інтеграцію та самореалізацію людей з інвалідністю:

  • Інваспорт – система фізичної культури і спорту, що організовується для людей з інвалідністю з метою їхньої реабілітації, соціалізації, фізичного розвитку та самореалізації (співпраця з Українським центром з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» (для спортсменів з порушеннями слуху чи зору, з ураженнями опорно-рухового апарату, а також для спортсменів з порушеннями розумового і фізичного розвитку)),
  • Паралімпійські ігри – міжнародні спортивні змагання для людей з інвалідністю, які проводяться кожні чотири роки відразу після Олімпійських ігор (волейбол сидячи).

Альона ГОДОВАНЮК

Посада: керівник сектору фізичної реабілітації, провідний фахівець з фізичної реабілітації Інституту
Кваліфікаційна категорія: викладач вищої категорії
Email: AlyonaGod2017@gmail.com
Дата народження: 13 жовтня 1984 р.
Освіта: вища

Детальніше


Яна КОЛОМІЄЦЬ

Посада: провідний фахівець з фізичної реабілітації Коледжу
Дата народження: 02.11.1992 р.
Email: yanaremarovich@gmail.com
Освіта: вища
Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2018 р., диплом магістра за фахом фізичний терапевт та викладач фізичної реабілітації.

Детальніше


Юлія СНІГУР

Посада: провідний фахівець з фізичної реабілітації Коледжу
Email: snihur11@gmail.com
Дата народження: 16 червня 2004 р.
Освіта: повна загальна середня освіта;
студентка III курсу спеціальності Фізична терапія, ерготерапія Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

Детальніше


Дмитро СТРІЛЬЧУК

Посада:  провідний фахівець з фізичної реабілітації Інституту
Email: strilchukdim@gmail.com
Дата народження: 02.02.2001
Освіта: Вища.

Детальніше


Роман ТКАЧУК

Посада: провідний фахівець з фізичної реабілітації Інституту, інструктор з іпотерапії
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст
Email: romantkacuk81@gmail
Дата народження: 07.03.1981р.
Освіта: вища

Детальніше

 

 


Роман ТКАЧУК

Посада: провідний фахівець з фізичної реабілітації Інституту, інструктор з іпотерапії
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст
Email: romantkacuk81@gmail
Дата народження: 07.03.1981р.
Освіта: вища


Ольга МРАЧКОВСЬКА

Посада: Лікар фізичної реабілітації
Email: olgarubanik05@gmail.com
Дата народження: 05.07.1961р.
Освіта:
Чернівецький Державний медичний Інститут

Курс теоретичної і практичної підготовки за програмою «Оздоровчий  масаж» (Свідоцтво № 18483)
2021 – 2024 рр. Камꞌянець- Подільський університет імені Івана Огієнка, спеціальність- «Фізична терапія та ерготерапія», кваліфікація- асистента реабілітолога.


Валентина КОРНИК

Посада: сестра медична з масажу; сестра медична з фізіотерапії
Email: valentinekornyk@gmail.com
Дата народження: 
Освіта: 


Ганна ЩЕРБАК

Посада: медична сестра
Email: annasherbak9595@gmal.com
Дата народження: 13 серпня 1995р.
Освіта: середня спеціальна


Володимир ГЖІБІНСЬКИЙ

Посада: брат медичний з масажу
Email: gzhibinskyi@gmail.com
Дата народження: 16.08.1976
Освіта: 

Анастасія СТРУПИНСЬКА

Посада: медична сестра з масажу
Кваліфікаційна категорія: Молодший спеціаліст
Email: strupinska2505@gmail.com
Дата народження: 13 серпня 1999 р.
Освіта: середня спеціальна



Погорецька Ольга Феофанівна

Посада: керівник сектору, викладач фізичної культури, тренер
Дата народження: 09.04.1975 р.
Email:
Освіта: вища
Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011 р., диплом магістра за фахом викладач фізичного виховання.

Детальніше


Ткачук Роман Олександрович

Посада: заступник керівника сектору, викладач фізичної культури
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст
Email: romantkacuk81@gmail
Дата народження: 07.03.1981р.
Освіта: вища

Детальніше



Солом’янник Олександр Миколайович   

Дата народження : 11 вересня 1986р.
e-mail: sasha.solomannik@gmail.com
Освіта: вища

Детальніше


Клюс Олена Анатоліївна

Посада: викладач фізичного виховання
Дата народження: 09 серпня 1981 року
Освіта: вища
Науковий ступінь: кандидат наук з фізичного виховання та спорту
Email: alenakamp@gmail.com

Детальніше →


Куян Михайло Вікторович

Посада: викладач фізичного виховання
Кваліфікаційна категорія: викладач
Email: kuyan1111@gmail.com
Дата народження: 20 листопада 1988р.
Освіта: вища

Детальніше →


Западловський Андрій Вікторович

Посада: викладач фізичного виховання
Кваліфікаційна категорія: викладач
Email: andrey.zp82@gmail.com
Дата народження: 06.03.1982 р.
Освіта: вища



Тетяна СМОРЖЕВСЬКА

Посада: завідувач їдальні
Дата народження: 29.12.1959 р.
Освіта: середня


Оксана ЛАБАНСЬКА

Посада: кухар-кондитер
Дата народження: 09.12.1965р.
Освіта: середня


Катерина БІЛЕЦЬКА

Посада: кухонний робітник
Дата народження: 12.08.1966 р.н.
Освіта: середня

Translate