Вступнику 2024 КПДІ


Для успішної реєстрації на НМТ вступнику необхідно створити персональний електронний кабінет.

➡️ Для створення кабінету необхідно внести такі дані:

▫️ прізвище, ім’я, по батькові;

▫️ дату народження;

▫️ номер документа, що посвідчує особу;

▫️ номер контактного телефону;

▫️ е-mail;

▫️ категорію випускника (поточний або минулі роки);

▫️ відомості про заклад освіти (для випускників цього року, крім вступників, які навчаються за кордоном);

▫️ назву 4-го предмета НМТ на вибір;

▫️ населений пункт, де бажаєте скласти НМТ;

▫️ інформацію про потребу пройти НМТ у додаткову сесію.

Мотиваційний лист при вступі 2024: структура, зразок і рекомендації, як написати

Обов’язковою умовою вступу до закладу вищої освіти є написання мотиваційного листа. Він додається до кожної заяви на вступ: і на бюджет, і на контракт. Пояснюємо з прикладами, що написати в мотиваційному листі, щоб переконати приймальну комісію, та на які моменти звернути увагу.

Мотиваційний лист — це документ, у якому пояснюються причини вступу на відповідну спеціальність у конкретний заклад освіти. Його мета — продемонструвати зацікавленість у майбутній професії та переконливо аргументувати свою кандидатуру.

Коли та як подавати мотиваційний лист

Мотиваційний лист потрібно подавати разом із заявою на вступ через електронний кабінет вступника або у паперовій формі, якщо подаєте документи очно. Для кожної спеціальності потрібно написати окремого листа, якщо бажаєте збільшити шанси зарахування на навчання. Попри те, що мотиваційний лист не додає балів вступникові, він відіграє вирішальну роль у конкурсному відборі, наприклад, при зарахуванні вступників із однаковими балами НМТ/ЗНО.

Особливості мотиваційного листа у 2024 році

  • До нього можна додавати скан-/ фотокопії документів, які засвідчують досягнення: дипломи, сертифікати, свідоцтва про участь у конкурсах / олімпіадах / курсах.
  • Лист перевірятиметься на переконливість змісту, академічну доброчесність (плагіат), коректність мовного оформлення, відповідність вимогам.
  • Для кожного закладу вищої освіти та на окремі спеціальності доведеться складати окремі мотиваційні листи.
  • Оцінки в балах не буде, але кожен ЗВО виокремлює конкретні рейтингові критерії, з якими краще ознайомитися заздалегідь безпосередньо на сайтах тих закладів освіти, куди планується вступ.
  • Лише за мотиваційним листом ви можете вступити на контракт на спеціальності, яким надається особлива підтримка.

Підготовка до написання мотиваційного листа

  1. Самоаналіз. Подумайте, у якій сфері вам було б цікаво вчитися та де можете реалізувати свої прагнення.
  2. Зайдіть на сайти обраних закладів освіти, подивіться навчальні програми.
  3. Ознайомтеся на сайті з вимогами щодо написання мотиваційного листа, прикладами. Зверніть увагу: ці вимоги у кожного університету чи коледжу можуть відрізнятися.
  4. Складіть план мотиваційного листа.

Структура мотиваційного листа: зразок

Шапка

Розміщується у правому верхньому куті листа та містить відомості про адресата (ректора / директора) та адресанта (хто пише листа) із зазначенням ПІБ, адреси проживання, електронної пошти, номеру телефону.

Шанобливе звертання

Ім’я по батькові (ректора / директора / голови приймальної комісії — цю інформацію шукайте у вимогах кожного закладу освіти) пишемо у кличному відмінку. Якщо виникнуть труднощі з формою звертання, можна скористатися сервісом генерування звертань. Варто лише вписати у віконце ім’я по батькові у називному відмінку й натиснути кнопку «Звернутися».

Звертання у листі можна вирівняти по центру та виділити напівжирним шрифтом / курсивом.

Вступ

Один абзац. Лаконічно поясніть свій вибір університету та як обрана спеціальність сприятиме вашому професійному розвиткові. Вкажіть мінімум дві причини, чим зацікавила обрана навчальна програма. Обов’язково зазначте номер спеціальності та галузі.

Основна частина (самопрезентація)

Може складатися з двох-трьох абзаців. В основній частині потрібно дати вичерпну відповідь, чому мають обрати саме вас як студента:

  • зазначте власні здобутки. Можна написати про високі шкільні бали, володіння мовами. Говорити про захоплення варто, якщо це стосується вибраної спеціальності;
  • опишіть конкретні досягнення. Якщо брали участь у конкурсах, олімпіадах, проєктах, вкажіть точну назву, дату, місце проведення, який результат отримали;
  • акцентуйте на навичках, здібностях, хобі, які можуть бути корисними у навчанні або житті університету: волонтерство, спортивні досягнення, заняття у гуртках тощо;
  • вкажіть факти з життя, які зможуть позитивно вплинути на рішення приймальної комісії, але не маніпулюйте негативним досвідом.

Основна частина має довести, що ви вмотивована особа з чітко визначеною метою.

Висновок

Підсумок (2–3 речення) має підтверджувати готовність здобувати освіту й втілювати плани в обраній професії. Опишіть, що плануєте робити з набутими знаннями і ким себе бачите після завершення навчання (зазначайте конкретні цілі).

Подяка та підпис

Варто проявити люб’язність та висловити подяку за увагу. А також ще раз акцентувати на бажанні вчитися у цьому закладі вищої освіти.

З повагою — ваше ПІБ. Можна додати дату та підпис, якщо подаєте документи очно.

Додатки — це скан- / фотокопії ваших грамот, подяк, сертифікатів тощо.

Подивіться повний зразок мотиваційного листа, який для вас створила команда Education.ua. Зверніть увагу на коментарі та поради для створення вашого листа.

Якщо ви переживаєте, що маєте недостатньо здобутків, невисокі оцінки, лише зараз зрозуміли, куди хочете вступати чи взагалі не розумієте, що писати у цьому листі — для вас ми підготували ще один приклад мотиваційного листа. І радимо у такому випадку писати не стільки про свої досягнення, скільки про щире бажання навчатися.

Як написати мотиваційний лист для вступу: вимоги 2024

  1. Стиль мотиваційного листа — офіційний, а отже головне — інформативність. Уникайте емоційності, сленгу, абстрактності та художніх висловів.
  2. Обсяг — не більше двох сторінок А4 (250–500 слів). Але чіткі вимоги визначає безпосередньо ЗВО.
  3. Формат документа — PDF або DOC чи DOCX, зазвичай шрифт — Times New Roman, кегль  — 12 або 14.
  4. Пишіть виключно про себе й тільки правду. Ідеальний мотиваційний лист — це завжди особиста історія, де йдеться про вас і вашу зацікавленість.
  5. Конкретизуйте власні досягнення. Якщо немає перемог, пишіть про те, чим хочете займатись, але поки не було можливості.
  6. Розбивайте текст на абзаци, кожен з яких відображає певну думку.
  7. Віддавайте перевагу коротким реченням, але пишіть зв’язним текстом.
  8. Перевірте текст на помилки.
  9. Для натхнення подивіться й інші зразки написання мотиваційних листів для різних спеціальностей.
  10. Не списуйте й не використовуйте штучний інтелект. Мотиваційні листи перевірятимуть на плагіат, тому завжди перефразовуйте речення із зразків.

Кожен заклад вищої освіти має власні критерії оцінювання та зразок мотиваційного листа, з якими можете ознайомитись на сайті приймальної комісії обраного закладу. Наприклад, можуть враховуватися знання про обраний університет, професійні цілі та інші критерії.

Щоб вчасно подати документи на вступ у 2024 році, читайте повну інструкцію з відповідями на ключові питання вступної кампанії. Підписуйтесь на телеграм-канал для вступників, щоб найпершими дізнатись про важливі новини вступної кампанії 2024



Вступ до магістратури

Вступники, які бажають узяти участь у конкурсному відборі на навчання для здобуття ступеня магістра у 2024 році, мають скласти єдиний вступний іспит, або єдиний вступний іспит та єдине фахове вступне випробування, або фахові іспити в університеті.

Відповідна норма передбачена Порядком прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.

Зокрема, цьогоріч усі вступники до магістратури на основі ступеня бакалавра складатимуть єдиний вступний іспит (ЄВІ).

Він міститиме два блоки: тест загальної навчальної компетентності (ТЗНК) і тест з іноземної мови (англійської, німецької, французької, іспанської за вибором вступника).

Окрім того, для вступу на спеціальності дев’яти галузей знань також потрібно буде додатково пройти єдине фахове вступне випробування (ЄФВВ).

ЄФВВ передбачене для тих, хто планує навчатися на спеціальностях таких галузей знань: «Соціальні та поведінкові науки», «Журналістика», «Управління та адміністрування», «Право», «Публічне управління та адміністрування», «Міжнародні відносини», «Освіта / Педагогіка» (окрім «Фізичної культури та спорту»), «Інформаційні технології», «Сфера обслуговування»

Обов’язковою умовою складання єдиного вступного іспиту є реєстрація вступника приймальною комісією закладу вищої освіти.

Реєстрація для складання магістерських тестів розпочинається 7 травня (з 9:00) та закінчується о 18:00 29 травня.

Також для вступників, які не змогли зареєструватись в основний період реєстрації, буде передбачений додатковий період реєстрації, що триватиме з 17 до 21 червня.

Кожен зареєстрований учасник отримає екзаменаційний листок, у якому будуть зазначені дані для здійснення входу на інформаційну сторінку «Кабінет вступника».

Реєстрація заяв на участь у співбесіді замість ЄВІ, фаховому іспиті, фаховому іспиті замість ЄФВВ розпочинається 01 липня та закінчується о 18:00 дня, що передує останньому дню завершення проведення відповідних вступних випробувань.

Вступні випробування проводяться в два етапи:

  • основна сесія;
  • додаткова сесія.

У 2024 році основна сесія ЄВІ та ЄФВВ буде проводитися з 24 червня до 15 липня, додаткова – з  31 липня до 14 серпня.

Співбесіди замість ЄВІ, фахові іспити, фахові іспити замість ЄФВВ проводяться з 17 по 28 липня (включно).

Фаховий іспит для осіб, які беруть участь у конкурсному відборі виключно на місця кошти фізичних або юридичних осіб, проводиться з 31 липня до 18:00 10 серпня.

Реєстрація електронних кабінетів вступників розпочнеться з 1 липня.

Документ про попередню освіту має бути внесений до реєстрації першої заяви вступника на відповідній основі вступу.

Реєстрація заяв вступників для участі в конкурсному відборі розпочинається 31 липня та закінчується о 18:00 14 серпня.


АРХІВ

Translate