МОТИВАЦІЙНИЙ ЛИСТ

         Шановні вступники! Надаємо приклад  для ознайомлення із загальними принципами написання мотиваційного листа. Не копіюйте текст цього листа і не використовуйте  його  при вступі до закладу  освіти. Пам’ятайте, що успішний мотиваційний лист це завжди ваша особиста історія, що розповідає саме про вас та відображає вашу зацікавленість у вступі на ту чи іншу спеціальність. 

НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ "КАМ'ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ІНСТИТУТ"

Мотиваційний лист — це викладені вступником довільно у письмовій формі інформація про його особисту зацікавленість у вступі на певну освітню програму й відповідні очікування, досягнення в навчанні та інших видах діяльності.

Він потрібен, щоб:

  • показати вас як особистість: ваше вміння комунікувати та презентувати себе;
  • довести вашу мотивацію та зацікавлення професією та обраним закладом;
  • побудувати професійні та навчальні цілі.

Кожен виш прописує вимоги до листа в правилах прийому.

Розглядати та оцінювати мотиваційні листи «без присвоєння їм конкурсних балів» будуть приймальні комісії.

Знайти вимоги до структури, оформлення, обсягу листа можна на сайтах ЗВО.

Формат поля для написання мотиваційного листа становить до 20 тисяч символів. Водночас вимоги щодо кількості визначає заклад освіти: наприклад, не менш як 200 і не більш як 600 слів.

Із загальних вимог до написання листів можна виокремити такі:

  • лаконічний зміст: лише важливі деталі, факти, цифри;
  • для спрощення читання бажано розбивати текст на абзаци, кожен з яких повинен містити певну концепцію;
  • неприпустимість емоцій: треба прагнути стриманості, розважливості, серйозності та практичності;
  • простота викладу;
  • відсутність орфографічних і стилістичних помилок: помилки неприйнятні в мотиваційному листі.
Мотиваційний лист має таку структуру:
  • «шапка»;
  • основна частина;
  • висновок;
  • подяка;
  • підпис.

«Шапка» — обов’язкові елементи:

  • відомості про адресата (назва ЗВО та ПІП особи, якій адресується лист) та адресанта (тобто ваші ПІП, електронна та фактична адреси, номер телефону). Усе це необхідно вказати в правому верхньому куті;
  • шанобливе звертання (наприклад, «Шановний…»). Його зазвичай виділяють напівжирним шрифтом та/або курсивом і вирівнюють по центру;
  • у самому вступі викладаєте мету і причину написання листа (наприклад, «Звертаюся до вас у зв’язку з…»). Тут варто пояснити, чому ви обрали саме цей інститут, і як навчання в ньому сприятиме вашому професійному розвитку і зростанню.

Основну частину варто розпочати з відповіді на запитання «Хто я?». Тут виділіть здобутки в навчанні з окремих предметів, пов’язаних з обраною освітньою програмою, рівень володіння іноземними мовами, участь у позашкільній роботі та оцінку власних соціальних навичок.

Лайфхак: на додачу до ваших загальних якостей можна переглянути ТОП-10 навичок майбутнього і вказати, які з них ви маєте або розвиваєте наразі.


Translate