Освітньо-професійна програма «Інклюзивна освіта. Асистень вчителя» передбачає підготовку фахівців з компетентностями, достатніми для розв’язання складних діагностичних, реабілітаційних, консультативно-просвітницьких завдань і проблем у галузі інклюзивної освіти, що передбачає оволодіння методологією інклюзивно-педагогічної діяльності та її застосування у загальноосвітніх і загальноосвітніх спеціальних навчальних закладах, позашкільних навчальних закладах, дошкільних закладах, навчально-виховних комплексах, реабілітаційних центрах і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Асистент вчителя повинен знати:
- основи законодавства України про освіту, соціальний захист;
- міжнародні документи про права людини й дитини;
- державні стандарти освіти;
- нормативні документи з питань навчання та виховання;
- сучасні досягнення науки і практики у галузі педагогіки;
- психолого-педагогічні дисципліни;
- особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами різного віку;
- ефективні методи, форми та прийоми роботи з дітьми, використовуючи індивідуальний та диференційований підхід;
- рівні адаптації навчального та фізичного навантаження;
- методи використання сучасних технічних засобів та обладнання;
- основи роботи з громадськістю та сім`єю;
- етичні норми і правила організації навчання та виховання дітей;
- норми та правила ведення педагогічної документації.
Асистент вчителя повинен уміти:
- застосовувати професійні знання у практичній діяльності
- здійснювати педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребам в умовах інклюзивного навчання
- разом з іншими фахівцями складати індивідуальну програму розвитку дитини
- вести спостереження та аналізувати динаміку розвитку учня
- налагоджувати міжособистісні стосунки між усіма суб’єктами навчально-виховної діяльності
- займатись посередницькою діяльністю у сфері виховання та соціальної допомоги.
Асистент учителя повинен мати:
- комунікативні та організаційні здібності
- здатність співчувати, співпереживати
- ціннісні орієнтації, спрямовані на розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, на творчу педагогічну діяльність
- навички вирішення конфліктних ситуацій.
Випускники кафедри за напрямом підготовки «Інклюзивна освіта», одержуватимуть диплом та зможуть займати посади:
– асистента вчителя, лаборанта кафедри та фахівця у структурному підрозділі закладу вищої освіти;
– викладача, педагогічного працівника закладу вищої освіти;
– працівника управління/відділу освіти;
– завідувача методичним кабінетом у закладі освіти;
– завідувача відділу (лабораторії);
– викладача науково-дослідного інституту, закладу післядипломної освіти.