Підсумки конкурсу есе «Академічна доброчесність як основа успіху»
Вже третій рік поспіль, за ініціативи Комісії з питань етики та академічної доброчесності, у НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут» та ВСП Кам’янець-Подільський фаховий коледж НРЗВО КПДІ проводиться конкурс студентського есе «Академічна доброчесність як основа успіху». Даний захід став важливим інструментом формування позитивних цінностей серед молоді, надаючи студентам платформу для обговорення значущості чесності, справедливості та поваги до наукових досягнень. Він також сприяє розвитку критичного мислення та креативного підходу до розв’язання складних моральних викликів.
Ділимось з вами ідеями учасників конкурсу студентського есе, які виявились найбільш цікавими чи інноваційними.
Здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти (ОПП Публічне управління та адміністрування), Віталій Поліщук, через розкриття власного досвіду доводить, що академічна доброчесність — це не просто вимога, але й невід’ємна складова успіху в професійній сфері.
На думку конкурсанта «кожен успіх, як і кожна поразка, починається з підходу до справи. Ще на початку навчання в інституті я зрозумів, що академічна доброчесність – це не просто вимога викладачів, а стиль життя. Коли ви відповідально ставитесь до власної освіти, це поступово формує характер, підхід до справи й навіть життєві принципи. Я обрав чесність і прагнення вчитися, а не отримувати оцінки «будь-якою ціною», і цей вибір став фундаментом для подальших рішень у моєму житті.
Академічна доброчесність як важлива практика чесності у навчанні виховує надійного професіонала, що є затребуваним у будь-якій сфері. Крім того, чесність у виконанні завдань формує навички подолання труднощів і сприяє досягненню цілей. Саме підхід до навчання став своєрідною репетицією для моєї майбутньої кар’єри. Тоді я почав розуміти, що не можна знехтувати маленькими обов’язками, якщо мрієш про велике».
Анастасія Рурак, здобувачка фахової передвищої освіти ВСП Кам’янець-Подільський фаховий коледж НРЗВО КПДІ (ОПП Фізична культура та спорт), у своєму есе зазначає, що проблематика академічної доброчесності полягає, насамперед, в моральних цінностях. На її думку, «для того, аби використовувати академічну доброчесність як дорогу для успішного майбутнього, потрібно дотримуватися певних тез, а саме: «Мої думки, знання, уміння і навички потрібні мені сьогодні, а завтра – ще й іншим», «Матеріал підібраний для подальшого освоєння запам’ятовується і відтворюється в наступному поколінні», «Хибні, неточні знання, або успіх чужими зусиллями наближає homo sapiens до рівня примата».
Розглядаючи сутність академічної доброчесності, конкурсант Назар Макаров, здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут» (ОПП Облік і оподаткування), стверджує, що «академічна доброчесність є важливим аспектом не лише в навчальному процесі, але й у професійному житті, зокрема для бухгалтерів. Цей принцип, який включає чесність, об’єктивність, відповідальність і прозорість, є основою для забезпечення високих етичних стандартів у роботі фахівців. У професії бухгалтера академічна доброчесність має безпосередній вплив на успіх кар’єри, оскільки формує фундамент довіри та репутації, необхідний для ефективної діяльності в цій сфері.
Недотримання принципів академічної доброчесності під час навчання (плагіат, фальсифікація результатів) може створити звичку до нечесних методів роботи, що негативно позначиться на репутації в майбутньому. Бухгалтер, який порушує етичні норми, ризикує не лише втратою професійного статусу, але й можливістю бути відстороненим від практики через порушення законодавства або стандартів організацій».
Лілія Гончар, здобувачка фахової передвищої освіти ВСП Кам’янець-Подільський фаховий коледж НРЗВО КПДІ, спеціальності 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок, у своїй роботі розкрила питання «плагіату як виклику академічної доброчесності», причини та наслідки даного порушення, а також запропонувала шляхи його подолання.
Студентка вважає плагіат серйозною загрозою, яка може підірвати довіру до освіти й науки. Його подолання потребує спільних зусиль студентів, викладачів та адміністрацій закладів освіти. Тільки за умови дотримання принципів академічної доброчесності можна створити середовище, у якому цінуються знання, інновації та чесність, що є основою для сталого розвитку суспільства.
Тимур Круглій, здобувач фахової передвищої освіти ВСП Кам’янець-Подільський фаховий коледж НРЗВО КПДІ, спеціальності 015 Професійна освіта (015.39 Цифрові технології), досліджував академічну доброчесність в контексті відновлення української держави. На думку конкурсанта «відновлення України потребує нових ідей, технологій та стратегій для розвитку економіки, інфраструктури, а також для покращення якості життя громадян. Інновації неможливі без чесної, відповідальної роботи, без створення нових проєктів, які будуть сприяти прогресу.
Тому важливо, щоб студенти, вчені та всі громадяни країни не тільки усвідомлювали важливість академічної доброчесності, але й діяли відповідно до цих принципів у своїй повсякденній діяльності. Лише так ми зможемо побудувати успішну і сильну державу, здатну подолати будь-які труднощі та стати на шлях сталого розвитку».
Валентин Пушкар, здобувач фахової передвищої освіти ВСП Кам’янець-Подільський фаховий коледж НРЗВО КПДІ, спеціальності 231 Соціальна робота, звертає увагу на те, що академічна доброчесність є не лише основою успішної освіти, але й сприяє самореалізації особистості. У своєму есе здобувач зазначає, що «дотримання академічної доброчесності є ключовим для професійного майбутнього кожної людини. Роботодавці цінують фахівців, які є відповідальними, сумлінними, здатними критично сприймати інформацію, обґрунтовувати свої думки та досягати результатів, що є відображенням їхнього власного внеску. Студенти, що звикли до принципів академічної доброчесності, будують успішну кар’єру, адже вони вміють ставити цілі, досягати їх і завжди готові взяти відповідальність за свої дії».
На думку конкурсанта Всеволода Ферманюка, здобувача фахової передвищої освіти ВСП Кам’янець-Подільський фаховий коледж НРЗВО КПДІ, спеціальності 015 Професійна освіта (015.39 Цифрові технології), «освіта є одним із найбільш важливих елементів розвитку людини та суспільства в цілому. Пошук балансу між знанням та етикою є ключовим для розвитку особистості. Навчання, яке включає не тільки передачу інформації, а й виховання доброчесних якостей, формує людину як цілісну особистість, здатну до моральних виборів у складних ситуаціях».
Ілля Фурман, здобувач фахової передвищої освіти ВСП Кам’янець-Подільський фаховий коледж НРЗВО КПДІ, спеціальності 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок, вважає чесність ключовим елементом академічної доброчесності та основою ефективного навчання. «Вона забезпечує справжнє засвоєння знань, розвиток етичних цінностей і створює позитивне середовище для навчання та наукової діяльності. Дотримання чесності допомагає розвивати освітнє середовище, побудоване на взаємній повазі та довірі, що сприяє досягненню високих результатів у навчанні та дослідженнях».
Висловлюємо подяку всім учасникам за проявлений інтерес до конкурсу есе «Академічна доброчесність як основа успіху» та вітаємо переможців:
I місце – Віталій Поліщук, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут», спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування, групи ПА-11м, І курсу;
ІІ місце: Анастасія Рурак, здобувачка фахової передвищої освіти ВСП Кам’янець-Подільський фаховий коледж НРЗВО КПДІ, спеціальності 017 Фізична культура та спорт, групи Фк-21стн, ІІ курсу;
ІІІ місце: Назар Макаров, здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут», спеціальності 071 Облік і оподаткування, групи О-31б, ІІІ курсу.