Скрипник Анатолій Юрійович

Скрипник Анатолій Юрійович

Посада: професор, завідувач кафедри інклюзивної освіти, реабілітації та гуманітарних наук
Науковий ступінь: доктор історичних наук
Вчене звання: професор
Email: skranat@i.ua
Дата народження: 12 вересня 1969 р.
Освіта: вища
Коло наукових інтересів: управлінсько-адміністративна, військова та аграрна політика Російської імперії у Правобережній Україні наприкінці ХVІII – початку ХХ ст.

  1. Диплом спеціаліста, Кам’янець-Подільський державний університет, рік закінчення: 2001., спеціальність «Педагогіка і методика середньої освіти. Історія». Диплом з відзнакою ХМ 16309662. Кваліфікація вчителя історії.
  2. Диплом кандидата наук. ДК № 042007, виданий 20.09.2007 р., кандидат історичних наук, тема дисертації «Діяльність державних установ Подільської губернії Російської імперії (1793-1914 рр.)».
  3. Атестат доцента. 12ДЦ № 030267, виданий 19.01.2012 р. доцент кафедри історії та філософії Подільського державного аграрно-технічного університету.
  4. Диплом доктора наук. ДД 007192. виданий 12.12.2017 р., доктор історичних наук, тема дисертації «Вплив російської військової присутності у Правобережній Україні на інкорпорацію регіону наприкінці XVIII – середини 60-х рр. XIX ст.». 2017 р.
  5. Атестат професора. АП № 006548 виданий 21.11.2024 р., професор кафедри інклюзивної освіти, реабілітації та гуманітарних наук НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут».

Вчитель історії у ЗОШ № 1 м. Кам’янця-Подільського 1999-2000 рр.
Науковий працівник історичного відділу Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника 2000-2006 рр.
Доцент кафедри історії, соціології і політології Подільського державного аграрно-технічного університету 2006-2013 рр.
Докторант кафедри історії України Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка 2013-2016 рр.
Викладач суспільних дисциплін Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу 2017-2020 рр.

Професор кафедри соціальної роботи, психології та соціокультурної діяльності ім. Т. Сосновської, НРЗВО Кам’янець-Подільський державний інститут 2020-2022 рр.

Професор кафедри інклюзивної освіти, реабілітації та гуманітарних наук, НРЗВО Кам’янець-Подільський державний інститут 2023 р.

1.Web of Science Скрипник А. Ю. Ганебна поразка чи “піррова перемога”? (До історії російсько-турецької війни 1828–1829 рр.). // Український історичний журнал Київ: Ін-т історії України НАН України, 2017. Вип. 4 (№ ). C. 38–47.

  1. Scopus. Skrypnyk, A., Marchyshyna, A. (2019). Queer: A Philosophy Phenomenon, a Social Construct, a Language Sign. Wisdom. Scientific Journal of Khachatur Abovian Armenian State Pedagogical University. Yerevan, Vol. 12 (1).S/ 18-25.
  2. Scopus. Skrypnyk, A., Marchyshyna, A. (2021) Feminine Identities in Ann Oakley’s Novels: a Gender Challenge or a Cultural Shock? // British Culture and History. University of Kent.
  3. Web of Science Skrypnyk, A. & Marchyshyna, A. (2023). “What Belongs to Soldiers, Passes by Them”: Attempts to Overcome Corruption in the Russian Army at the Beginning of the 19th Century. Skhidnoievropeiskyi istorychnyi visnyk [East European Historical Bulletin], 25, 70–79. doi: 10.24919/2519-058X.25.269605
  4. Scopus Marchyshynha A., Skrypnyk A., Nesterenko V., Halaibida O., Shapoval O., Khoptiar А. (2025) How Gender Sensitive Is Public Discourse? Forum for Linguistic Studies. Vol. 7. Issue 3. March. P. 267-276. DOI: https://doi.org/10.30564/fls.v7i3.8549

URL: https://journals.bilpubgroup.com/index.php/fls/article/view/8549/6026

  1. Zavadska I., Skrypnyk A., Palyliulko O., Shevchuk O., Mykhailyk A. Integrating History and Software Engineering: A STEM-Based Approach to Teaching // Environment. Technology. Resources: Proceedings of the 16th International Scientific and Practical Conference (Rezekne, Latvia, June 19–20, 2025). – Vol. III. – Rezekne: Rezekne Academy of Riga Technical University, 2025. – P. 391-395.

 

  1. Скрипник А. Ю. Кадрова реорганізація Російських збройних сил наприкінці 50-х – на початку 60-х років ХІХ століття // Військово-науковий вісник. Академії Сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного. Львів: НАСВ, 2020. Вип. 33. С. 194–211.
  2. Скрипник А. Ю. Бучаста С. І. Кодифікація нормативно-правових актів військових поселень в Російській імперії у першій половині ХІХ ст. // Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Історичні науки / редкол.: А. Г. Філінюк (відп. ред.) та ін. Кам’янець-Подільський: КПНУ ім. І. Огієнка, 2020. Вип. 13. До 75-річчя з дня народження професора Л. В. Баженова. С. 142–151.
  3. Скрипник А. Ю. Використання армії в угамуванні соціальних виступів у Правобережній Україні у 20-х-60-х рр. XIX ст // Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст: зб. Київ: Ін-т історії України, 2020. Вип. ХXХ. С. 70–86.
  4. Скрипник А. Ю. Соціальний склад та політичні настрої мешканців Надзбруччя наприкінці 40-х рр. ХХ ст.(на прикладі села П’ятничани) // Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: історичні науки. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. Т. 35: До 60-річчя від дня народження професора Олександра Федькова. С. 233-246.
  5. Скрипник А. Ю. Дезертирство в російському війську на початку ХІХ ст.: причини і наслідки проблеми. // Військово-науковий вісник. Академії Сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного. Львів: НАСВ, 2022. Вип. 37. С. 238-258.
  6. Скрипник А. Ю., Марчишина А. А. Зародження соціальної опіки й інклюзії в Україні в добу раннього Середньовіччя (VІІІ–XIII ст.) // Вісник Глухівського національного педагогічного університету ім. О. Довженка. Педагогічні науки. Вип. 51. Глухів : 2023. DOI: 10.31376/2410-0897-2023-1-51-329-336.
  7. Скрипник, А., & Кучеров, Г. (2023). Еволюція системи піклування в Україні в контексті розвитку освіти та релігії у XIV–XVII ст. Педагогічний дискурс, 34, 33–41. doi: 10.31475/ped.dys.2023.34.0510.
  8. Скрипник А. Ю. Між владою і суспільством: солдати-втікачі російського війська у середені ХІХ ст. // Військово-науковий вісник. Академії Сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного. Львів: НАСВ, 2023. Вип. 40. С. 295-312.
  9. Кучеров Г., Скрипник А. Позашкільна освіта сільських «Просвіт» Правобережної України (1917–1918 рр.). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Історичні науки». Острог, 2024. Вип. 35. С. 36–41.
  10. Кучеров Г., Скрипник А.Добродійні практики сільських «Просвіт» Правобережної України (1917-1919 рр.).«Ввічливість. Humanitas»: Видавничий дім «Гельветика». 2024. Вип.2. С.65 http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/humanitas/issue/view/104/106
  11. Скрипник А. Російська імперська військова присутність в Правобережній Україні у ХІХ ст.: українська історіографія. Осягаючи модерність. Студії та матеріали на пошану Олександра Реєнта / упоряд. Ніколайчук Д., Шевченко В. Київ : Інститут історії України Національної академії наук України, 2024. 640 с.
  12. Скрипник А. Ю. Кучеров Г.Г, Інклюзивний туризм як засіб реабілітації осіб із особливими потребами: теоретичний складник проблеми. Інклюзія і суспільство : науковий журнал / редкол.: М. М. Тріпак (гол. ред.), Петруха Н. М. (заст. гол. ред.), Топорівська Я. В. (заст. гол. ред.) та ін. Кам’янець-Подільський : Навчально-реабілітаційний заклад вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут», 2024. Вип. 3(8). С. 72-80.
  13. Скрипник А. Ю., Михайлик А. О. Психологічна мотивація до навчання як педагогічний засіб: історіографія питання. Соціальна робота та психологія: освіта і наука. Науково-практичний та освітньо-методичний журнал. Гельветика, 2024. Вип 1. С. 67-73.
  14. Скрипник А. Ю., Нестеренко В. А. Освітньо-соціальний розвиток України за козацьких часів у XVI–XVIІІ ст. Соціальна робота та психологія: освіта і наука. Науково-практичний та освітньо-методичний журнал. Гельветика, 2024. Вип 2. С. 87-94.

3). наявність виданого підручника чи навчального посібника (включаючи електронні) або монографії (загальним обсягом не менше 5 авторських аркушів), в тому числі видані у співавторстві (обсягом не менше 1,5 авторського аркуша на кожного співавтора)

  1. Скрипник А. Ю., Коркушко О.Н., Лаврук О.В., Годнюк І.В. та ін. Бухгалтерський (фінансовий) облік та контроль у схемах і таблицях: історія та сьогодення. навч. метод. пос. Кам’янець-Подільський : ПСНРСЕК, 2020. С. 4-21.
  2. Тріпак М. М., Комарніцький О. Б., Скрипник А. Ю., Комарніцька Л. М., Боровисюк Т. В. Віхи зростання: технікум-інтернат, коледж, інститут (1971-2021 рр.): монографія / за заг. ред. О. Б. Комарніцького. Кам’янець-Подільський: ЗУНУ. 2021. 466 с.
  3. Домінанти становлення інклюзивного соціуму в Україні / кол. монографія / за заг. ред. М, Тріпака. Кам’янець-Подільський: ЗУНУ. 2022. 457 с.
  4. Anatolii Skrypnyk, Hennadii Kucherov Contemporary problems of resilience in education in Ukraine / Resilience: the main challenges and development of resilience competencies in the educational paradigm : Scientific monograph. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2023. 148 p.
  5. Скрипник А. Ю., Кабачинський М. І. Історія української державності. : навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів не історичних спеціальностей. Кам’янець-Подільський. Тернопіль: ЗУНУ. 2023. 437 с.
  6. Скрипник А. Ю., Кучеров Г. Г. Застосування сучасних методів навчання студентів з особливими потребами на заняттях з історичних дисциплін. Модернізація інклюзивного вишколу в сучасних умовах вищої і фахової передвищої освіти. підручник / за ред.: Тріпака М. М. (гол. ред.), Дерлиці А. Ю., Козак Р. В., Лаврука О. В. Кам’янець-Подільський, 2024. 560 с. Розділ у підручнику. С.255-263.

4). наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи здобувачів вищої освіти та дистанційного навчання, електронних курсів на освітніх платформах ліцензіатів, конспектів лекцій/практикумів/методичних вказівок/рекомендацій/ робочих програм, інших друкованих навчально-методичних праць загальною кількістю три найменування

 

  1. Скрипник А. Ю. Всесвітня історія ХХ ст. : навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів не історичних спеціальностей. Тернопіль : ЗУНУ. 2023. 164 с.
  2. Скрипник А.Ю. Методика наукових досліджень історії та археології. Методичні рекомендації з нормативного курсу для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти освіти зі спеціальності 032 «Історія та археологія». [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський : НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут», 2024. 21 с.
  3. Скрипник А.Ю. Історія української державності і культури. Комплекс навчально-методичного забезпечення викладання дисципліни (тексти лекцій, методичні вказівки до практичних занять та виконання контрольної роботи, питання тестового контролю, завдання для самостійної роботи тощо) для студентів денної та заочної форм навчання першого (бакалаврського) рівня спеціальності 015 «Цифрові технології», 051 «Економіка», 053 «Психологія», 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок», 231 «Соціальна робота». Кам’янець-Подільський : НРЗВО КПДІ, 2024 р. URL: https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=277
  4. Скрипник А.Ю. Історія державотворення України Комплекс навчально-методичного забезпечення викладання дисципліни (тексти лекцій, методичні вказівки до практичних занять та виконання контрольної роботи, питання тестового контролю, завдання для самостійної роботи тощо) для студентів денної та заочної форм навчання другог (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО КПДІ, 2024 р. URL: https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1240
  5. Скрипник А.Ю. Методика наукових досліджень історії та археології. Комплекс навчально-методичного забезпечення викладання дисципліни (тексти лекцій, методичні вказівки до практичних занять та виконання контрольної роботи, питання тестового контролю, завдання для самостійної роботи тощо) для студентів денної та заочної форм навчання другог (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО КПДІ, 2024 р. URL: https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1241
  6. Скрипник А.Ю. Історія мілітарної потуги України. Комплекс навчально-методичного забезпечення викладання дисципліни (тексти лекцій, методичні вказівки до практичних занять та виконання контрольної роботи, питання тестового контролю, завдання для самостійної роботи тощо) для студентів денної та заочної форм навчання другог (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО КПДІ, 2024 р. URL: https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1328
  7. Скрипник А.Ю. Українське питання у міжнародних відносинах ХХ ст. Комплекс навчально-методичного забезпечення викладання дисципліни (тексти лекцій, методичні вказівки до практичних занять та виконання контрольної роботи, питання тестового контролю, завдання для самостійної роботи тощо) для студентів денної та заочної форм навчання другог (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія», 051 «Економіка». Кам’янець-Подільський : НРЗВО КПДІ, 2024 р. URL: https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1239
  8. Скрипник А.Ю., Історія Поділля з давніх часів до ХХІ ст. Комплекс навчально-методичного забезпечення викладання дисципліни (тексти лекцій, методичні вказівки до практичних занять та виконання контрольної роботи, питання тестового контролю, завдання для самостійної роботи тощо) для студентів денної та заочної форм навчання другог (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія», НРЗВО КПДІ, 2024 р. URL: https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=158
  9. Скрипник А.Ю, Михайлик А.О., Кучеров Г,Г., Завадська І.М., Палилюлько О.М Методичні рекомендації та завдання для самостійної роботи студентів з курсу «Методика викладання історичних дисциплін в закладах вищої освіти для здобувачів освіти» денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО КПДІ, 2024р. https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1390
  10. Скрипник А.Ю, Михайлик А.О., Кучеров Г,Г., Завадська І.М., Палилюлько О.М Методичні рекомендації та завдання для самостійної роботи студентів з курсу «Інноваційні методики та технології викладання історичних дисциплін в закладах вищої освіти для  здобувачів освіти» денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО КПДІ, 2024р. https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1390
  11. Скрипник А.Ю, Михайлик А.О., Кучеров Г,Г., Завадська І.М., Палилюлько О.М Методичні рекомендації до написання кваліфікаційних робіт для здобувачів освітиденної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський: НРЗВО КПДІ, 2024р. https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1390
  12. Скрипник А.Ю, Михайлик А.О., Кучеров Г.Г., Завадська І.М., Палилюлько О.М., Методичні рекомендації для переддипломної практики для здобувачів освіти денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО КПДІ, 2024 р. https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1390
  1. 2013 р. Тернопільський національний педагогічний університет ім. Володимира Гнатюка. Кафедра історії України. Тема «Адміністративно-територіальний устрій і управління на Правобережній Україні наприкінці XVIII – на початку ХХ ст.». 12.04.2013 – 15.05.2013 р. довідка від 17.05.2013 р. № 8-12/198-4461.
  2. 2013-2016 рр. Навчання в докторантурі зі спеціальності 07.00.01 «Історія України» у Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка (наказ університету на зарахування від 31.10.2013 року № 159-ОС; наказ на відрахування у зв’язку із закінченням терміну перебування в докторантурі від 31.10 2016 року № 208-ОС).
  3. 2019 р. Підвищення кваліфікації в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка за освітньою програмою підвищення кваліфікації педагогічних працівників та керівників закладів освіти з 14.09.2019 р по 3011.2019 р. Свідоцтво КП 02125616 / 1046-19.
  4. 2021 р. Міжнародне стажування (тренінг) на базі Університету економіки в Бидгощі (Республіка Польща )на тему: «European and Polish system of higher education: practice, experience, innovative learning methods» (180 год.) Сертифікат № 9/10212 (https://posek.km.ua/2021/03/novyny/mizhnarodne-stazhuvannya-2).
  5. 2022 р. Міжнародна зимова школа «Соціальні виміри європейських студій» м. Київ, 17-21 січня 2022 року. Сертифікат № ESPI2022000291
  6. 2022-2023 р. Підвищення кваліфікації у Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії за освітньою програмою підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та керівників закладів освіти з 3 жовтня 2022 по 3 січня 2023 р. загальним обсягом 180 год., 6 кредитів ECTS. Свідоцтво № 13/23 від 12 січня 2023 р.
  7. 2023 р. Хмельницький кооперативний торгівельно-економічний інститут Курс навчання за сертифікатною програмою «Історія перемог українців (від самоврядних інституцій Русі-України, кооперування, спілчанства, до українського громадянського суспільства ХХІ ст.» з 20 по 23 листопада 2023 р. загальним обсягом 60 годин (2 кредити ECTS)  Сертифікат СП № 11.
  8. 2023 р. Український державний університет імені Михайла Драгоманова. Зимова школа проводиться в рамках імплементації проекту Кафедра Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій» з 16 січня по 28 січня 2023 р. (ESSIE) – 101085552 – ERASMUS-JMO-2022-COE.2024 р. Центр українсько-європейського наукового співробітництва Інклюзивної освіти, реабілітації та гуманітарних наук. загальним обсягом 180 год., 6 кредитів ECTS № ADV-041152-HSI від 15.12.2024.
  9. 2025 р. Острозька академія програма підвищення кваліфікації “Soft Skills у вищій освіті: експертиза ЄС” 21 квітня – 31 травня 2025 р. 6 кредитів, загальний обсяг 180 год. Сертифікат № 0640/25.
  10. 01.03.-01.06.2025 р. Хмельницька гуманітарно-педгогічна академія 6 кредитів, загальний обсяг 180 год. Посвідчення № 77/25. Тема: Інноваційні методи та професійні підходи до викладання дисциплін історичної галузі у закладах вищої освіти.
  11. 2025 р. Міжнародна весняна школа «Інклюзія, соціальна відповідальність та підприємництво. Соціальні інновації для розвитку громад та залучення молоді». в рамках імплементації проекту Кафедра Жана Монне. 17 березня  – 18 квітня 2025 року. 5 кредитіва. загальний обсяг 152 години. Сертифікат № 2025ONL-01000530.
  12. 2024 р. НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут» Курс підвищення кваліфікації «Педагогіка». загальним обсягом 180 год., 6 кредитів ECTS № 119/2024
Translate