Не забороняйте штучний інтелект! Це нечесно!
Використання генеративного штучного інтелекту (ГШІ) відкриває нові можливості в освіті, однак також ставить перед академічною спільнотою важливі етичні виклики. З одного боку, ГШІ може стати потужним інструментом для розвитку доброчесності, допомагаючи студентам і викладачам покращити якість навчання, оптимізувати процеси та забезпечити швидкий доступ до знань. З іншого боку, його застосування може призвести до порушень академічної доброчесності.
28 січня 2025 року академічна спільнота НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут» та ВСП Кам’янець-Подільський фаховий коледж НРЗВО КПДІ долучились до відкритої лекції «Не забороняйте штучний інтелект! Це нечесно!». Захід організовано у межах проєкту з промоції академічної доброчесності Бібліотекою Українського католицького університету, Бібліотекою Сумського державного університету/SUMDU та Альянсом українських університетів.
Спікери події:
- Артем Артюхов — доктор економічних наук, кандидат технічних наук, доцент кафедри маркетингу Сумського державного університету, Міжнародний інженер-педагог (ING. PAED. IGIP), голова Комітету з питань етики Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, член робочої групи ENAI «Educational Materials on Academic Integrity»
- Тетяна Захарченко — кандидатка фізико-математичних наук, керівниця бакалаврської програми «Компʼютерні науки» факультету прикладних наук Українського католицького університету, наукова співробітниця Центру відповідального ШІ при Нью-Йоркському університеті.
Під час лекції Артем Артюхов, зазначив, щоб уникнути порушень доброчесності, важливо чітко розмежувати випадки, коли ГШІ може бути корисним, а коли його використання може стати неетичним або некоректним. Викладачі та студенти повинні мати чітке розуміння правил, а також активно працювати над тим, щоб ГШІ використовувався як інструмент для покращення освітнього процесу, а не для заміни власних зусиль або ухилення від відповідальності.
На думку Тетяни Захарченко, в контексті оцінювання та навчання важливо зберігати баланс: ГШІ може бути ефективним у розвитку критичного мислення, аналітичних здібностей та творчих підходів до навчання, але водночас необхідно навчити студентів використовувати його етично і відповідально, щоб зберігати основи академічної доброчесності.
У підсумку заходу було визначено, що технології штучного інтелекту мають значний потенціал для трансформації освіти, але їхнє використання потребує чітких правил, етичних стандартів і відповідального підходу, щоб не зіпсувати саму суть навчального процесу.
Висловлюємо щиру подяку Бібліотеці Українського католицького університету за організацію заходу та лекторам за надання цінних і корисних рекомендацій щодо етичного використання штучного інтелекту!
Переглянути запис заходу можна за посиланням: https://www.facebook.com/LibraryUCU/videos/2404424406580916