

Кучеров Геннадій Геннадійович
Посада: доцент кафедри інклюзивної освіти, реабілітації та гуманітарних наук
Науковий ступінь: кандидат історичних наук, 2007 р.
Вчене звання: доцент кафедри інклюзивної освіти, реабілітації та гуманітарних наук.
Тема кандидатської дисертації: “Становлення і діяльність сільських товариств “Просвіта” Правобережної України (1905-1923 рр.)”.
Email: kucherovgennadij@gmail.com
Дата народження: 28 березня 1970 р.
Освіта: вища
- Диплом спнціаліста, Кам’янець-Подільський державний педагогічний інститут ім.В.П.Затонського, рік закінчення: 1993 р., спеціальність “Історія”, КЕ №004192
- Диплом магістра, Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет, рік закінчення 2001 р., спеціальність «Педагогіка і методика середньої освіти. Історія», ХМ 16268624
- Диплом кандидата наук. ДK 046079, виданий 09.04.2008, кандидат історичних наук, тема дисертації: «Становлення і діяльність сільських товариств “Просвіта” Правобережної України (1905-1923 рр.)».
- Атестат доцента 12ДЦ 024395, виданий 14.04.2011, доцент кафедри історії та філософії
1993-1997 рр. – вчитель історії Кам’янець-Подільського обласного спеціалізованого педагогічного ліцею-інтернату.
1997-2006 рр. – викладач суспільних дисциплін Кам’янець-Подільського коледжу харчової промисловості.
2006-2007 рр. – асистент кафедри історії, соціології і політології Подільського державного аграрно-технічного університету.
2007-2008 рр. – асистент кафедри філософії та культурології Подільського державного аграрно-технічного університету.
2008-2010 рр. – доцент кафедри філософії та культурології Подільського державного аграрно-технічного університету.
2010-2015 рр. – доцент кафедри історії та філософії Подільського державного аграрно-технічного університету.
2015-2019 рр. – доцент кафедри історії, філософії та права Подільського державного аграрно-технічного університету.
4 вересня 2019 р. – 1 вересня 2021 р.– доцент кафедри соціальної роботи та психології.
1 вересня 2021 р. – 2 лютого 2023 р. – доцент кафедри соціальної роботи, психології та соціокультурної діяльності імені Т.Г.Сосновської
2 лютого 2023 р. – по нинішній час – т.во. завідувача кафедри інклюзивної освіти, реабілітації та гуманітарних наук.
- Кучеров Г.Г., Коцюк В.Д. Фінансова діяльність сільських “Просвіт” Правобережної України (1920-1922 рр.). Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Історія. Вип. 36. Збірник наукових праць / За заг. ред. проф. О. А. Мельничука. Вінниця: ТОВ «ТВОРИ», 2021. С.50-57.
- Кучеров Г.Г., Стецюк В.Б., Палилюлько О.М., Сільські “Просвіти” Правобережної України: статистичний аналіз (1920–1922). Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Історія. Вип. 38. Збірник наукових праць / За заг. ред. О. А. Мельничука. Вінниця: ТОВ «ТВОРИ», 2021. С.39-47.
- Кучеров Г.Г., Глов’юк О.В. Специфіка надання туристичних послуг особам з інвалідністю. Вектор Поділля : наук. журн. / Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний соціально-економічний коледж; редкол.: М.М. Тріпак (гол.ред.), Т. А. Марчак (заст. гол. ред.) та ін. Кам’янець-Подільський : Видавничо-поліграфічний центр Західноукраїнського національного університету “Університетська думка”, 2021. Вип.4. С.202-213.
- 4. Кучеров Г.Г., Марчак Т.А. Психологічна підтримка осіб з обмеженими можливостями. «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал. Київ: Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління», 2022. № 7(12) 2022. С.583-591.
- 5. Кучеров Г.Г., Палилюлько О.М. Діяльність товариства «Просвіта» с. Висока Піч Житомирського повіту у 1920 р. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Історичні науки» / редкол.: В. В. Трофимович (голов. ред.) [та ін.]. Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2023. Вип. 34. С.27-31.
- 6. Кучеров Г.Г., Палилюлько О.М. Діяльність “Просвіт” Подільської губернії у 1920 – 1922 рр. (за документами Державного архіву Вінницької області). Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Історія. Вип. 43. Збірник наукових праць / За заг. ред. О. А. Мельничука. Вінниця: ВДПУ, 2023. С.41-46.
- Кучеров Г.Г., Глов’юк О.В. Важливість інклюзивного туризму для особистого розвитку. Соціальна робота та психологія: освіта і наука. Випуск 1. Кам’янець-Подільський : Видавничий дім «Гельветика», 2023. С.21-25.
- 8. Скрипник А., Кучеров Г. (2023) Еволюція системи піклування в Україні в контексті розвитку освіти та релігії у XIV-XVII ст. Педагогічний дискурс, 34, 41-49. doi: 10.31475/ped.dys.2023.34.07
- 9. Кучеров Г.Г., Скрипник А.Ю. Позашкільна освіта сільських “Просвіт” Правобережної України (1917-1918 рр.). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Історичні науки» / редкол.: В. В. Трофимович (голов. ред.) [та ін.]. Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія». Вип. 35. С. 36-41.
- 11. Кучеров Г., Скрипник А. Добродійні практики сільських «Просвіт» Правобережної України (1917-1919 рр.). «Ввічливість. Humanitas»: Видавничий дім «Гельветика». 2024. Вип.2. С.65-71.
- 12. Скрипник А.Ю., Кучеров Г.Г. Інклюзивний туризм як засіб реабілітації осіб із особливими потребами: теоретичний складник проблеми. Інклюзія і суспільство : науковий журнал / редкол.: М. М. Тріпак (гол. ред.), Петруха Н. М. (заст. гол. ред.), Топорівська Я. В. (заст. гол. ред.) та ін. Кам’янець-Подільський : Навчально-реабілітаційний заклад вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут», 2024. Вип. 3(8). С.72-79.
- 13. Кучеров Г.Г., Глов’юк О.В. Вплив соціально-психологічних аспектів дитячо-батьківських відносин на формування особистості дитини з інвалідністю в умовах війни. Соціальна робота та психологія: освіта і наука. Випуск 2. Кам’янець-Подільський : Видавничий дім «Гельветика», 2024. С. 53-58.
- 14. Кучеров Г.Г. Вплив інклюзивного туризму на емоційний стан осіб із інвалідністю. URL: https://journals.kpdi.in.ua/index.php/inclusion-society/issue/view/1
- Кучеров Г.Г. Особливості емоційної сфери туристів із інвалідністю. Соціальна робота та психологія: освіта і наука. Випуск 1. Кам’янець-Подільський : Видавничий дім «Гельветика». URL: https://journals.kpdi.in.ua/index.php/swp/homepage
Наявність виданого підручника чи навчального посібника (включаючи електронні) або монографії (загальним обсягом не менше
5 авторських аркушів), в тому числі видані у співавторстві (обсягом не менше 1,5 авторського аркуша на кожного співавтора)
- Тріпак М.М., Вольська А.О., Кучеров Г.Г. “Соціальне управління: теорія і практика” : навч.-метод. посіб. Кам’янець-Подільський, ТНЕУ. 2019. 289 с.
- Історія та теоретичні основи технології соціальної роботи в Україні: навчально-методичний посібник / автори-уклад.: О.М.Палилюлько, Г.Г.Кучеров, О.В.Шевчук, І.М.Гуменюк, Н.Р.Сторожук. Тернопіль: Видавничо-поліграфічний центр Західноукраїнського національного університету “Економічна думка”, 2020. 236 с.
- Психологія девіантної поведінки: навчально-методичний посібник / авт.уклад.: Жиляк Н.В., Шевчук О.В., Кучеров Г.Г., Палилюлько О.М., Дужева О.Г., Сторожук Н.Р. Тернопіль: ЗУНУ, 2021. 226 с.
- Присакар В.В., Марчак Т.А., Кучеров Г.Г. Інклюзивне освітнє середовище є основою життєдіяльності особистості. Інклюзія та інклюзивна освіта: європейський та національний виміри : Наукова монографія. Рига, Латвія : «Baltija Publishing», 2023. С.152-176.
- Скрипник А. Ю., Кучеров Г. Г. Сучасні проблеми та тенденції резильєнтності в освіті України. Стійкість: основні виклики та розвиток компетенцій стійкості в освітній парадигмі: Наукова монографія. Рига, Латвія : “Baltija Publishing”, 2023. С.79-96.
- Olena Bachynska, Maryna Bachyns’ka, Gennadiy Kucherov, Tеtiana Marchak, Yaroslav Susharnyk. INCLUSIVE EDUCATION – A MEANS OF PROMOTING SOCIAL EQUALITY AND DEVELOPMENT OF PEOPLE WITH SEN IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. Problems and prospects of training in higher school: pedagogical, philological, psychological and intercultural aspects: monograph / Ia. Levchenko, A. Kholodov and others. – Kharkiv: PC TECHNOLOGY CENTER. 2023. Р.69-85.
- Кучеров Г.Г. Навчально-методичний посібник «Контроверсійні питання історії України» (Електронне видання). Кам’янець-Подільський, 2025. 270 с.
- Наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи здобувачів вищої освіти та дистанційного навчання, електронних курсів на освітніх платформах ліцензіатів, конспектів лекцій/практикумів/методичних вказівок/рекомендацій/ робочих програм, інших друкованих навчально-методичних праць загальною кількістю три найменування
- Методичні вказівки до написання контрольних робіт з навчальної дисципліни «Соціально-педагогічна профілактика правопорушень» студентами заочної форми навчання за РВО «Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти» спеціальності 231 “Соціальна робота” / автор-уклад.: канд.. іст. наук, доцент Кучеров Г.Г. Кам’янець-Подільський: ПСНРСЕК, 2020. 19 с.
- ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ ЗАСВОЄННЯ ОСНОВНИХ ТЕОРЕТИЧНИХ ПОЛОЖЕНЬ з дисципліни “Психологія управління” для студентів денної форми навчання РВО «Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти» спеціальності 053 “Психологія”. Укл.: канд.. іст. наук, доцент Кучеров Г.Г. Кам’янець-Подільський: ПСНРСЕК, 2020. 40 с.
- ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ ЗАСВОЄННЯ ОСНОВНИХ ТЕОРЕТИЧНИХ ПОЛОЖЕНЬ з дисципліни “Психологія девіантної поведінки” для студентів денної форми навчання РВО «Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти» спеціальності 053 “Психологія” / автор-уклад.: канд.. іст. наук, доцент Кучеров Г.Г. Кам’янець-Подільський: ПСНРСЕК, 2020. 32 с.
- Кучеров Г.Г., Марчак Т.А. Тестові завдання для самоперевірки засвоєння основних теоретичних положень з дисципліни «Психологія девіантної поведінки» для студентів денної та заочної форм навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО «Кам’янець-Подільський. держ. інститут», 2022. 32 с.
- Марчак Т.А., Кучеров Г.Г. Методичні рекомендації до написання контрольних робіт з навчальної дисципліни «Сімейне консультування та сімейна психотерапія» для студентів денної та заочної форм навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО «Кам’янець-Подільський. держ. інститут», 2022. 22 с..
- Марчак Т.А., Кучеров Г.Г. Тестові завдання для поточного і підсумкового контролю з навчальної дисципліни «Сімейне консультування та сімейна психотерапія» для студентів денної та заочної форм навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО «Кам’янець-Подільський. держ. інститут», 2022. 43 с.
- Кучеров Г.Г. Методичні рекомендації до підготовки і проведення семінарських занять з дисципліни “Контроверсійні питання історії України” для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський, 2025.
- Кучеров Г.Г. Методичні рекомендації до підготовки і проведення семінарських занять з дисципліни “Контроверсійні питання історії України” для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 032 «Історія та археологія». м. Кам’янець-Подільський, 2025.
- Кучеров Г.Г. Методичні рекомендації з самостійного вивчення дисципліни “Інклюзивні та інноваційні технології у туристичній галузі” для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 032 «Історія та археологія». м. Кам’янець-Подільський, 2025.
- Кучеров Г.Г. Методичні рекомендації до підготовки і проведення семінарських занять з дисципліни “Інклюзивні та інноваційні технології у туристичній галузі” для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 032 «Історія та археологія». м. Кам’янець-Подільський, 2025.
- Кучеров Г.Г. Методичні рекомендації до підготовки практичних занять з дисципліни “Інклюзивні та інноваційні технології у туристичній галузі” для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 032 «Історія та археологія». м. Кам’янець-Подільський, 2025.
- Скрипник А.Ю, Михайлик А.О., Кучеров Г,Г., Завадська І.М., Палилюлько О.М., Методичні рекомендації для проходження виробничої (педагогічної) практики для здобувачів освіти денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО КПДІ, 2024 р. https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1390
11. Скрипник А.Ю, Михайлик А.О., Кучеров Г,Г., Завадська І.М., Палилюлько О.М Методичні рекомендації та завдання для самостійної роботи студентів з курсу «Методика викладання історичних дисциплін в закладах вищої освіти для здобувачів освіти» денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО КПДІ, 2024р. https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1390
- Скрипник А.Ю, Михайлик А.О., Кучеров Г,Г., Завадська І.М., Палилюлько О.М Методичні рекомендації та завдання для самостійної роботи студентів з курсу «Інноваційні методики та технології викладання історичних дисциплін в закладах вищої освіти для здобувачів освіти» денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО КПДІ, 2024р. https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1390
- Скрипник А.Ю, Михайлик А.О., Кучеров Г,Г., Завадська І.М., Палилюлько О.М Методичні рекомендації до написання кваліфікаційних робіт для здобувачів освітиденної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський: НРЗВО КПДІ, 2024р. https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1390
- Скрипник А.Ю, Михайлик А.О., Кучеров Г.Г., Завадська І.М., Палилюлько О.М., Методичні рекомендації для переддипломної практики для здобувачів освіти денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня спеціальності 032 «Історія та археологія». Кам’янець-Подільський : НРЗВО КПДІ, 2024 р. https://posekmodule.km.ua/course/view.php?id=1390
- Участь у міжнародних наукових та/або освітніх проектах, залучення до міжнародної експертизи, наявність звання “суддя міжнародної категорії”
- 2021 р. – Міжнародний круглий стіл “Інклюзивна освіта та реабілітація: партнерства, стратегії, методології (український та європейський виміри”. Сертифікат: № DZUVQI-CE000103 – 3 год.;
- 2022 р. – Міжнародна зимова школа “Соціальні виміри європейських студій” м.Київ, 17-21 січня 2022 р. Сертифікати: № EPSC2022000292 – 12 год.; № SDEPS2022000265 – 12 год.; № ESP2022-000298 – 20 год.; № IPE2022-000294 – 24 год.; № ESWU000069 – 16 год.
- Наявність апробаційних та/або науково-популярних, та/або консультаційних (дорадчих), та/або науково-експертних публікацій з наукової або професійної тематики загальною кількістю не менше п’яти публікацій.
- Кучеров Г.Г. Проблеми мобільності в інклюзивному туризмі. Туризм ХХІ століття: проблеми та перспективи: зб. наук. пр. за матеріал. засідання круглого столу “Активний туризм в рекреаційній діяльності людини” / гол. ред. Л. Г. Білий. Хмельницький: Вид-во Хмельниц. ін-ту МАУП, 2020. Вип. 5. C. 76-82.
- Кучеров Г.Г. Вплив європейського інклюзивного туризму на осіб із обмеженими можливостями з України. Вектор Поділля : наук. журн. / Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний соціально-економічний коледж; редкол.: М.М.Тріпак (гол.ред.), О.М.Бачинська (заст. гол. ред.), А.Zielinska та ін. Кам’янець-Подільський : Видавничо-поліграфічний центр Західноукраїнського національного університету “Економічна думка”, 2020. Вип.3. С.253-265.
- Кучеров Г.Г. Реформування Ради Безпеки ООН – нагальна потреба сьогодення. Роль ООН у сучасному світі: матеріали наукового симпозіуму, присвяченого 75-річчю від дня заснування Організації Об’єднаних Націй, м.Кам’янець-Подільський, 22 жовтня 2020 р. / [редкол.: М.М.Тріпак (гол.) та ін.]. Кам’янець-Подільський: ТОВ “Друкарня “Рута”, 2020. С.84-86.
- Кучеров Г.Г. Проблеми мобільності в інклюзивному туризмі. Туризм ХХІ століття: проблеми та перспективи: зб. наук. пр. за матеріал. засідання круглого столу “Активний туризм в рекреаційній діяльності людини” / гол. ред. Л. Г. Білий. Хмельницький: Вид-во Хмельниц. ін-ту МАУП, 2020. Вип. 5. C. 76-82.
- Кучеров Г.Г. Умови ефективності інклюзивної освіти у державах ЄС. “Ціннісно-орієнтований сталий розвиток освіти: уроки ЄС для України”: матеріали міжнародної науково-практичної конференції, 18–20 травня 2021 р. м. Київ, ФОП “Кубраков С.Г.” С.195-199.
6. Кучеров Г.Г., Глов’юк О.В. Особливості формування соціальної активності молоді з інвалідністю. Інклюзія і суспільство : науковий журнал / редкол.: М. М. Тріпак (гол. ред.), Т. А. Марчак (заст. гол. ред.) та ін. Кам’янець-Подільський : Навчально-реабілітаційний заклад вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут», 2022. Вип. 2. С.48-55.
- Проходження курсів стажування у Тернопільському національному економічному університеті, м.Тернопіль. Обсяг стажування: 180 год. Довідка №124 від 22.04.2020 р.
- 2021 р. – Міжнародний круглий стіл “Інклюзивна освіта та реабілітація: партнерства, стратегії, методології (український та європейський виміри”. Сертифікат: № DZUVQI-CE000103 – 3 год.;
- Міжнародна зимова школа “Соціальні виміри європейських студій” м.Київ, 17-21 січня 2022 р. Сертифікати: № EPSC2022000292 – 12 год.; № SDEPS2022000265 – 12 год.; № ESP2022-000298 – 20 год.; № IPE2022-000294 – 24 год.; № ESWU000069 – 16 год.
- Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія – підвищення кваліфікації з навчальних дисциплін «Історія України», «Всесвітня історія» при кафедрі суспільних дисциплін з 03.10.2022 року по 03.01.2023 року, загальним обсягом 180 год., 6 кредитів ECTS. Посвідчення №09/23 від 12.01.2023 р.
- 1.03.2025-1.06.2025 – підвищення кваліфікації на базі Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, загальним обсягом 180 год., 6 кредитів ECTS. Тема: Інноваційні методи та професійні підходи до викладання дисциплін туристичної галузі у закладах вищої освіти. Посвідчення №88/25.
- Курс підвищення кваліфікації: «Змі(ц)нюй: онлайн-курс про інклюзивну психологічну допомогу». Тривалість – 15 годин / 0,5 кредиту ЄКТС. 28.08.2025 р.