Навчатись у повсякденній діяльності – діяти професійно в екстремальних ситуаціях під час виникнення пожежі

Навчатись у повсякденній діяльності – діяти професійно в екстремальних ситуаціях під час виникнення пожежі

Щорічно у світі внаслідок пожеж гине та страждає багато людей. Якщо сталася пожежа – рахунок часу йде на секунди. Зокрема, за статистикою Державної служби з надзвичайних ситуацій (ДСНС), протягом 2020 року в Україні зареєстровано – 66 642 пожежі. З них 18 820 – в житловому секторі; 1122 – у виробничій сфері; 2432 – в транспорті; 44 268 – пожеж сталися з інших причин. Внаслідок пожеж загинуло – 953 людини та постраждали – 827 осіб. Рятувальникам вдалося врятувати – 1008 осіб. Матеріальні втрати від пожеж склали – 2 млрд 611 млн 927 тис. грн.
Доречно зазначити, що пожежна безпека у закладі освіти – це надзвичайно важлива справа, яка вимагає від працівників та здобувачів освіти приділяти цій справі велику увагу, адже від цього може залежати життя і здоров’я усіх учасників освітнього процесу.
Саме тому 16 січня 2021 року в Подільському спеціальному навчально-реабілітаційному соціально-економічному коледжі (директор Мар’ян Тріпак) було проведено протипожежне тренування з елементами евакуації та пожежогасіння.
Тема: «Порушення з причин пожежі роботи об’єкта в цілому та його структурних підрозділів. Збір та приведення у готовність до дій за призначенням персоналу добровільної пожежної охорони (дружини) закладу освіти».

Мета:

  • оповіщення, збір керівного складу та керівників структурних підрозділів об’єктового формування цивільного захисту (добровільна пожежна охорона, санітарний пост, відділення охорони громадського порядку);
  • відпрацювання порядку дій керівників структурних підрозділів об’єктового формування цивільного захисту з приведення їх у готовність до застосування за призначенням;
  • відпрацювання навичок персоналу добровільної пожежної охорони з гасіння пожежі на початковому етапі із застосуванням первинних засобів пожежогасіння;
  • надання домедичної допомоги потерпілим та проведення евакуації;
  • взаємодія з пожежно-рятувальними підрозділами та підрозділами екстреної медичної допомоги;
  • визначення необхідних заходів щодо коригування Плану евакуації на випадок виникнення пожежі на об’єктах закладу освіти.

На протипожежне тренування залучався персонал добровільної пожежної охорони закладу освіти в складі 4-х осіб. Персонал санітарного поста (у складі 3-х осіб) і відділення охорони громадського порядку (у складі 5-ти осіб) тренувальні питання відпрацьовували дистанційно дотримуючись режиму безпеки викликаної коронавірусною хворобою COVID-19.
Керівником тренування був призначений Олег Складанівський, начальник штабу цивільного захисту, викладач.
Посередником під час тренування був призначений Олександр Кучер, заступник директора з питань реабілітації, розвитку і АГР.
Командир добровільної пожежної охорони Григорій Житарюк, фахівець з питань безпеки та охорони закладу освіти, отримав завдання щодо проведення заходів з локалізації та ліквідації осередку пожежі. В свою чергу, персонал добровільної пожежної охорони у складі Василя Шведова, Андрія Панасенка, Миколи Пилипчука продемонстрував умілі і впевнені дії під час гасіння осередку пожежі із застосуванням первинних засобів пожежогасіння (пожежні кран-комплекти, вогнегасники). На даний час всі працівники, які входять до складу добровільної пожежної охорони застраховані від нещасного випадку, з метою захисту їхнього життя та здоров’я під час виконання своїх обов’язків.
В ході підведення підсумків керівник тренування відмітив в кращу сторону працівника Василя Шведова, який діяв дуже впевнено, активно і в найкоротший термін зміг загасити осередок пожежі. В свою чергу посередник тренування Олександр Кучер зазначив, що основною метою даного заходу стало вдосконалення підготовки персоналу добровільної пожежної охорони закладу освіти до дій в умовах виникнення пожежі та інших надзвичайних ситуацій. Порушень заходів безпеки під час тренування не зафіксовано. Всі питання, що виносилися на протипожежне тренування відпрацьовані на належному рівні, а дії персоналу можна оцінити на «добре».
Провівши тренування, організатори заходу переконалися, що саме завдяки таким практичним тренуванням у закладі освіти формуються стійкі навички, необхідні для прийняття швидких і чітких рішень у випадку виникнення небезпеки, і в першу чергу пожежі.
Підводячи загальний підсумок протипожежного тренування можна із певністю сказати, що гасло пожежників «Запобігти, врятувати, допомогти!» – стало більш зрозумілішим і відповідальним.


Translate